מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השופר

אני וסבא מכינים את הדרשה של בת המצווה.
סבא מביא ביכורים בילדותו.
קיום מצוות זה חלק חשוב ומשמעותי בחיי. סיפורו של שופר

שמי יהודה, נולדתי בחיפה בשנת 1955, בחודש טבת (כמו נכדתי שהם). אמי הייתה ניצולת שואה ואבי עלה לארץ לפני השואה.

למדתי בבתי ספר בחיפה. בר המצווה שלי הייתה בשנה של מלחמת ששת הימים ולכן הייתה שמחה גדולה אצלנו, ובמדינה הייתה עוד יותר שמחה כי נצחנו במלחמה.

התגייסתי לנח"ל מוצנח, במסגרתו הקמתי עם חברי, את הישוב תקוע ביהודה.

אני מאוד מאמין שלכל אדם יש איזשהי מצווה (מצוות עשה) שלמצווה הזאת הוא מתקשר, ומאוד מאמין בה. אני מאוד מחובר למצוות השופר.

הייתי ממש צעיר וביקשו ממני לתקוע בשופר ואני מאוד התחברתי לזה. גם סבא רבא שלי (במלחמת העולם הראשונה) תקע בשופר כשהם ברחו. הם היו ביערות וסבא שלי תקע, ועל שמו אני קרוא יהודה יצחק.

מאז כמעט כל שנה אני תוקע בשופר, וגם תקעתי הרבה בצבא. פעם תקעתי בשופרות של בית כנסת ובשופרות ציבורים וכ'ו, ואחרי זה קניתי לעצמי כמה שופרות שיהיה לי.

כל שנה אני משתדל לתקוע לאנשים שלא יכולים ללכת לבית כנסת, וחוץ מזה אני תוקע באולפנה, שם הייתי מנהל, בחודש אלול, וגם תוקע בבתי ספר של הנכדים בחודש אלול.

אני חושב שמצווה שאתה אוהב אתה עושה באהבה רבה וביסודיות, יש אנשים ששופר נראה להם רק קרן מאייל, אבל יש הרבה יותר עומק.

חוץ מזה גם הבן שלי תוקע בשופר. ולכל מי שאני סנדק בברית (מהנכדים) אני קונה שופר בגיל 4-3.

תמונה 1

הזוית האישית

שהם: למדתי המון מסבא, והיה לי מאוד כיף לראיין אותו, לקחתי ממנו דברים לחיים, מאחלת לסבא שימשיך לעשות את מה שהוא אוהב, בריאות, אושר והמשך חיים ארוכים. סבא יהודה: בעיני יש חשיבות עצומה בקשר שבין הדורות! אנחנו עם ישראל מאמינים בני מאמינים שכל דור קשור לדורות הקודמים לו וכך ממשיכים את תחית עם ישראל עד בוא הגואל ותחית המתים במהרה בימינו-אמן. זה בגדול-ולמעשה היישום של זה אצלינו שלומדים ומתענינים בדורות שלפנינו כמו שאת שהם, מתענינת בחיים שלי בתור אבא של אבא שלך ועל ידי כך את שואבת את דרך החיים של משפחתנו כיהודים, בתורה, במצוות, ובמעשים טובים לפי רצון הבורא יתברך. ובטח גם את תנחילי ערכים אלה לילדייך ולדורות הבאים! חוץ מזה כיף איתך, שהם, תמיד! מאחל לך בריאות, שמחה, והצלחה בכל מכל כל! וכמובן..לא לשכוח קשר עם סבא!

מילון

סנדק
ביהדות, סַנְדָּק הוא האיש המחזיק על ברכיו את הנימול בעת ביצוע המילה.

ציטוטים

”לכל אדם יש מצווה (מצוות עשה) שהוא מאוד קשור אליה ומתחבר אליה. אני קשור למצוות השופר.“

הקשר הרב דורי