מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרצון העז של סבתא שושנה להתגייס לצבא

סבתא שושנה והנכדה אנא-אל
סבתא שושנה חיילת בצה"ל עם חברותיה
סבתא שושנה מספרת על הרצון העז שלה להתגייס ולשרת בצבא

שמי אנא-אל גזיאל, השתתפתי בשנת הלימודים תשפ"ב בבית ספרי בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא של שושנה גזיאל. סבתא שושנה סיפרה לי סיפורים רבים על משפחתה וילדותה ובחרנו יחד להעלות סיפור אחד, שהיה משמעותי עבורה במיוחד. סיפור על גיוס שלה לצבא בשנת 1970.

סבתא שושנה מספרת על הגיוס לצה"ל

היו לי הורים שמרניים מאוד, שלא אפשרו לאחיותיי ולי להתגייס לצבא. הייתי ילדה מרדנית מגיל קטן. והחלטתי שאני כן רוצה להתגייס לצבא כמו כל חברותיי, למרות סירובם של הוריי.

יום אחד הגיע צו הגיוס ועשיתי כל שביכולתי כדי לשכנע את הורי שיאפשרו לי להתגייס לצבא כמו כל חברותי. לאחר מכן, זימנו אותי ללשכת הגיוס וכמובן, שאבי הצטרף אליי. כל הדרך ללשכת הגיוס, הוא דיבר וביקש ממני שאומר להם: "אנחנו משפחה דתית, ולא מקובל אצלנו שבנות יתגייסו."

הגענו ללשכת הגיוס, נכנסתי לחדר הוועדה, אבי התבקש להישאר בחוץ. ואני כמובן אמרתי לאנשי הוועדה: "אני רוצה להתגייס!!!"

בסופו של דבר קבלתי את צו הגיוס ואת מועד הגיוס. הוריי שכעסו עלי מאוד, לא היו בעניין בכלל והתעלמו מהאירוע שעבורי היה כל כך חשוב, אך, לא היה באפשרותם לשנות שום דבר.

הצלחתי לכבוש ולהשיג את המטרה האישית שלי שהייתה להתגייס!

תמונה 1

 סמל היחידה שלי – עוצבת סיני

תמונה 2

בתחילת הגיוס, היה לי מאוד קשה, כילדה שלא הייתה יוצאת  הרבה מהבית, מפני שהורי השמרניים לא איפשרו לי לצאת. בתקופת השירות, היו ימי ביקור הורים, כשהוריי היו באים לביקור הייתי מתחילה לבכות. אבא שלי היה אומר לי: "רצית צבא, תסבלי בשקט." וגיחך. השמרנות והגוננות יתר, שהייתה בעיקר בתקופה ההיא כלפי הבנות, הייתה ממש מוגזמת בעיני בניגוד למה שקורה להיום.

בתקופת השירות צבאי

תמונה 3

בתקופת השירות הצבאי שלי, הכרתי חברים חדשים והפכתי להיות עצמאית. עברתי את הטירונות והשירות בהנאה רבה. לאחר הגיוס הכרתי חבר בשם רוברט, שעד היום, הוא בעלי האהוב. לאחר מלחמת ששת הימים התחתנו.

בטירונות

תמונה 4

במהלך בשנים, הקמנו משפחה. נולדו לנו ארבעה בנים: יניב, אלדד, אורן ותומר. כיום הם נשואים ונולדו לנו מהם- 10 נכדים: בן, יהונתן, שיראל, אנא-אל, איתי, דויד, אילעי, אריאל, עידו ורפאל. חלקם בחטיבות ביניים, חלקם בבתי ספר וחלקם בגנים.

המשפט אומר: "וראה בנים לבניך שלום על ישראל." ובעזרת ה' שנזכה לנינים, צאצאים ועוד נכדים.

הזוית האישית

אנא- אל הנכדה: לסבתוש!!!

נהנתי מאוד לחוות איתך את התכנית הקשר הרב דורי. תודה שפינית לי מזמנך האישי, ובאת בשמחה ובעליזות רבה כל יום שישי. אוהבת אנא-אל.

סבתא שושנה: לאנא-אל נכדתי האהובה והיקרה!!!

היה לי העונג להיות איתך במשך כל תקופת מפגשי תכנית הקשר הרב דורי. נהנתי מאוד קודם כל מהביחד, באופן קבוע מדי יום שישי. שזה כשלעצמו היה מהנה. אני מאחלת לנו עוד הרבה מפגשים קרובים ושנבלה יחד עוד הרבה. אוהבת מלאאאאאאא….

מילון

הנותנים בשמחה השמחה שכרם
"הנותנים בשמחה השמחה שכרם" - הפירוש: שמי שנותן באהבה מכל הלב מקבל חזרה.

ציטוטים

”"וראה בנים לבניך שלום על ישראל" “

”"הנותנים בשמחה השמחה שכרם"“

הקשר הרב דורי