מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הרפתקאות של וולרה

בתמונה זו אני אליסה
וכאן תמונה של סבי מנקה את השלג בחצר
מראיינים את סבי

שמי אליסה פינגרט, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי ובחרתי לשתף את סבא וסבתא שלי. את כל המידע העבירה סבתא שלי, טניה דרך הוואטסאפ.

סיפורו של סבא וולרה

"שלום, שמי וולרה. אני רוצה לספר את הסיפור על העבר שלי, מקווה שתתעניינו בו ותהנו מהקריאה.

כמו שאמרתי לפני כן שמי וולרה, מלאו לי כבר 78 שנה לחיי.

נולדתי בתאריך 5.11.1943  לשני ההורים באורלים. כילד צעיר מאוד אהבתי לשחק בכדורגל עם חברים ולעשות סקי בסוף שבוע. לאחר מספר שנים שחייתי באורלים עברתי לעיר בשם: פרם. שם למדתי, לא הייתי הילד המועדף (הייתי יחסית שובב במילים של המורים), אך כל התענוג הזה של הלמידה הסתיים ברגע שהתחלתי לשרת בצבא.

שירתי בחיל הים באוקיינוס במשל חמש שנים.בהתחלה היה קשה, אבל אחר כך התחלתי ליהנות מזה. אז ידעתי המון שמות של צוללות וספינות.

לאחר כל השנים ששירתי בצבא פגשתי את טניה. התחברנו ממש אחד לשני, אהבנו אחד את השני ואז התחתנו. לאחר זמן מה נולדו לנו שתי בנות. לבוגרת קראנו אירינה וליותר קטנה קראנו לנה (יש הפרש של כמה שנים בין לנה לאירינה). עברנו לגור בקאזאן,שם עבדתי בבית הדפוס הטטרי וכמובן שלאחר שנים יצאתי לפנסייה..

בימים של החורף אני ומשפחתי הלכנו לעשות סקי ובימים של הקיץ הלכנו ליער לקטוף פטריות כדי להכין מרק. לאחר זמן מה קנינו שטח לא גדול ליד היער, בנינו בשטח הזה בית נופש קטן. שתלנו פרחים פירות וירקות, פשוט העברנו את הזמן בכיף!

כרגע, את זמני אני מבלה בחדרי וצופה בטלוויזיה לעיתים יוצא החוצה, כדי לקנות מצרכים או לנקות את השלג באזור של הבית שלי.

 סבא וולרה מנקה את השלג בחצר ביתו

תמונה 1

את כל המידע העבירה אשתי (טניה) לנכדה שלי דרך הוואטסאפ .

הזוית האישית

הנכדה אליסה: מאוד נהנתי לעבוד בעבודה זו. גיליתי דברים שלא ידעתי לפני כן ועכשיו אני הרבה יותר מסוקרנת לדעת עוד את כל המידע העבירה סבתא שלי דרך הווטסאפ כיוון שלסבי שלי אין גישה טובה לאינטרט.

סבא וולרה: אמנם לא אני דיברתי אל הנכדה שלי, העברתי את המידע על שאלותיה דרך הווטאפ של אשתי, אבל אני מאוד נהנתי לשתף את הסיפור של חיי לעוד לנכדתי ולדעת שזה ישמר במאגר הסיפורים של התכנית לעוד אנשים! אני מאוד מקווה שאהבתם את הסיפור שלי והעברתם את זמנכם בכיף כשקראתם אותה.

מילון

בית נופש
דירת נופש היא דירה המיועדת לנופש ולא למגורים קבועים.

ציטוטים

”שירתי בחיל הים באוקיינוס“

הקשר הרב דורי