מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר לבנימין זאב תאודור הרצל

גורגט עם נעם ואסף.
גורגט עם שף האנייה שלימים הפך לבעלה.
האמנות כדרך חיים....

עלייה:

שמי גו'רג'ט אמסלם, נולדתי בשנת 1945 באלגי'ריה ועליתי לארץ בשנת 1961. עליתי לארץ בגיל שש עשרה, באנייה על שם בנימין זאב תאודור הרצל היישר לעיר אופקים. הגענו לעיירה קטנה כאשר רובה היו עולים מצפון אפריקה. קיוויתי למצוא בית ספר מתאים על מנת שאמשיך ללמוד וכשראיתי שאין בית ספר, ניסיתי למצוא באזור תל אביב בית ספר מתאים ואף אחד לא רצה לקבל אותי מבלי שאדע את השפה העברית. חזרתי לאופקים ובלית ברירה, נשארתי בבית וחיפשתי עבודה ולאחר שבעה חודשים מצאתי עבודה ב"מפעל אופק" שייצר בדים. למדתי להשחיל את החוטים למתקן שהעבירו אותו לייצר את הבד. באופקים, הכרתי משפחה רחוקה של אבי ובהמשך התארסתי עם בנם הצעיר שבמקרה עבד כשף באנייה על שם " בנימין תאודור הרצל", האנייה בה הגעתי לארץ. ספינת תיירים שהביאה גם עולים ונקראה: "תאודור הרצל"

במשך שנתיים אני ובעלי לעתיד התכתבנו ונפגשנו וכל פעם שנסע, היה מספר לי על המקומות שנסע, קיבלתי ממנו הרבה מתנות ומזכרות מכל המדינות ששהה בהן.

משפחה:

בהמשך, אחרי שנתיים התחתנו ועברנו לגור בדרום תל אביב. בעלי החל לעבוד בבית מלון בחוף תל אביב ואני נשארתי בבית משום שלא היה לי מקצוע. אמי הייתה תופרת ולכן ידעתי מעט לתפור והתחלתי לעשות תיקונים לחברות. המשכתי לעבוד בתפירה עד שהחלטתי ללכת ללמוד את כל יסודות האופנה והתחלתי לעבוד כתדמיתנית בבית אופנה יוקרתי בתל אביב. נולדו לי ארבע בנות ובן אחד. יש לי בת שהיא מאמנת רגשית לילדים, בת מנהלת משרד עורכי דין ובת נוספת שהיא מנהלת חשבונות והבת הרביעית, סגנית מנהל אדמיניסטרטיבית במפעל באשדוד. בני היה קצין רכב בהוט ובזמן הקורונה, עשה הסבה לנגרות אומנותית ובהמשך פתח נגריה משוכללת.

תמונה 1

אמנות:

במשך, למדתי עיצוב ושרטוט אופנה ונמשכתי לציור ובמשך כעשרים שנה אני מציירת ומשתתפת בתערוכות. סגנון הציור שלי הוא דיוקנאות, נופים ופולקלור צפון אפריקאי.

תמונה 2

אני מאוד אוהבת את התחום ומציירת להנאתי.

במהלך תכנית הקשר הרב דורי ציירנו דיוקן של הרצל. לימדתי את התלמידים את דרך הציור שלי וגם למדנו על תרומתו הרבה למדינה. מאוד נהניתי להשתתף בפרויקט, נהניתי לשתף פעולה ולספר את ספורי לבני הדור הצעיר. אשמח שהספור שלי יתועד לעד.

תמונה 3

הזוית האישית

נעם ואסף: שמחנו להכיר את גו׳רג׳ט המיוחדת. ג'ורג'ט: נהנתי מאוד להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי. הכרתי ילדים נהדרים אשר עזרו לי לתעד את סיפורי. ראינו את הקשר בין הספינה שנקראה: ״תאודור הרצל״ לסיפור חיי.

מילון

״חוזה המדינה״
בנימין זאב תאודור הרצל היה עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי ומדינאי יהודי; מפתח רעיון הציונות המדינית ומייסד הציונות כתנועה לאומית-מדינית ממוסדת בתנועה הציונית, ואחר כך בציבוריות היהודית ביישוב בארץ ישראל וברחבי העולם, וכן בספרות, ביצירה ובמחקר. בשל פועלו הציוני נהוג לכנות את הרצל "חוזה המדינה"

ציטוטים

” התארסתי עם בנם הצעיר שבמקרה עבד כשף באנייה על שם " בנימין תאודור הרצל", האנייה בה הגעתי לארץ. “

הקשר הרב דורי