מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של יהודית סלונים ברמת החייל

אני וסבתא במוזאון
אני וסבתא מחפשים משהו חדש על המוצא שלנו
סבתא שלי

שמי איתי סלונים, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, בחרתי להשתתף בתכנית יחד עם סבתא שלי, יהודית סלונים.

סבתא יהודית מספרת:

שמי יהודית סלונים, נולדתי בתאריך 22.9.1957, בישראל, תל אביב.

אבא שלי נולד בהונגריה, ואימא שלי נולדה בצ'כיה, שניהם הגיעו לישראל לאחר שעברו את השואה, ועברו תקופה קשה מאוד במלחמת העולם השנייה, שבה איבדו את רוב המשפחות שלהם. לאמי היו אחד עשרה אחים – כולם חוץ מאחד מתו במלחמה.

ילדותי

גדלתי בתל אביב בשכונת רמת החייל. הייתה לי ילדות כיפית עם המון חברות שגרו בשכונה שלי. שיחקנו בכל המשחקים של פעם, תופסת קלאס וקפצנו בחבל.

תקופת בית הספר והלימודים

בבית הספר היה לפעמים כיף ולפעמים פחות כיף (כמו לכולם). בדרך כלל, בהפסקות ועם החברות גם בכיתה, מאוד נהניתי. עשינו צחוקים ביחד לפעמים. את הלימודים פחות אהבתי, הלימודים היו מעצבנים ומשעממים, במיוחד שעורי הבית.

מקצוע ועיסוק

בעבר, כשהילדים שלי היו צעירים, הייתי מורה וגם גננת מחליפה. עשיתי הסבה מקצועית וכיום אני עובדת כמזכירה רפואית במרפאת מומחים של קופת חולים מכבי.

היכרות נישואים ובניית משפחה

אני נסעתי כל בוקר באוטובוס לבית הספר. אוטובוס של חברת "דן", כך הכרתי את סבא שהיה חבר חברת "דן" ועמו נסעתי באוטובוס כמעט מידי יום שנה שלמה. כך היכרנו ואחרי שנה של חברות התחתנו ונולדו לנו שלושה ילדים: מיקי, שגיא, סיון. מהם היום יש לנו חמישה נכדים: איתי, מתן, אוהד, טליה ואייל.

 עם נכדי, איתי, ביום העיון במוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי

תמונה 1

הזוית האישית

סיפורה של סבתא יהודית סלונים תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי שהתקיימה בבית הספר אמירים, בבנימינה-גבעת עדה, בהנחיית המורה זימרית קוחול.

מילון

אין
אין

ציטוטים

”סבא היה חבר בחברת דן נסעתי עמו באוטובוס כל בוקר, כך הכרנו“

הקשר הרב דורי