מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאלג'יר לבית בישראל

סבתא שלי עליזה
סבא שלי מרסל וסבתא שלי עליזה
סיפור חייה של סבתי - עליזה סבג

שמי היאלי סבג, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, השנה יחד עם סבתא עליזה סבג, בחרתי להקשיב לסיפור שלה ולתעד אותו.

סבתי נולדה בשנת 1942 באלג'יר בת לחיים ושמחה לבית משפחת בן שושן שנולדו באלג'יריה.

 ילדותה של עליזה סבג באלג'יר 

סבתא שלי בחרה לספר על ילדותה באלג'יר ועל החוויות והקשיים שהיו שם. מאז שהייתה נערה וילדה קטנה אהבה להיות עם חברותייה ולשחק בשכונה והייתה מאוד מחוברת לאימא שלה. המצב בבית לא היה תמיד טוב ואימא שלה חוותה חיים קשיים עם אביה.

מצבם הכלכלי לא היה מזהיר והם חיו בפשטות, אבל תמיד הסתכלו על הטוב. הם התגוררו בשכונה מסורתית ובשכונותו של הבבה סאלי. סבתי הייתה חברה מאוד טובה של בנותייו של הבאבא סאלי.

לאחר שסבתי גדלה, אימא שלה ואבא שלה התגרשו. גם לאחר שנפרדו, אביה של סבתא עליזה חלה מאוד במחלה ואימא שלה,  בכל זאת הלכה לטפל בו ולעזור לו. לסבתי הייתה חברה מאוד מאוד טובה, ששמה רחל והיא הייתה נמצאת אצלה הרבה. הן היו חדיו כל הזמן. אחיה של חברתה התעניין בסבתי ורצה לצאת איתה, גם כל המשפחה שם אהבה אותה מאוד, אך סבתי לא רצתה.

שסבתי גדלה היא עברה לגור עם אימא שלה. בהתחלה, אחיה, עבר לגור עם אביו, אבל לאחר זמן הוא הצטרף אליהן והם עברו לגור ביחד.  כשהיא הגיעה לישראל היא הייתה שמחה כל כך. לאט לאט היא התחילה לפתח את חייה. היא הכירה את סבי, הם נישאו ובנו משפחה בישראל.

היום, שניהם כבר בני 80 וחיים בזוגיות מאושרת עד עצם היום הזה.

תמונה 1

הזוית האישית

היאלי סבג: היה לי מאוד כיף מעניין לשמוע על חיוותיה וסיפוריה של סבתי.

מילון

באבא סאלי
הרב ישראל אבוחצירא (א' בתשרי ה'תר"ן, 26 בספטמבר 1889 – ד' בשבט ה'תשמ"ד, 8 בינואר 1984) היה רב ומקובל מרוקאי-ישראלי, מוכר בכינוי הבאבא סאלי ("אבא ישראל", או "האבא המתפלל". נודע בציבור כמחולל ניסים ורבים נהרו אליו לקבלת ברכות, עצות וקמעות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כן, שתמיד להסתכל על דברים בקו זכות“

הקשר הרב דורי