מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הרב דורי של סבתא עליזה לוי ותומר

סבתא עליזה ואני
סבתא עליזה בילדות
סיפור חייה של סבתא עליזה

בית ההורים

שמי עליזה לוי, סבתא  של תומר עמו אני משתתפת בתוכנית הקשר הרב דורי ולו סיפרתי על משפחתי וילדותי.

נולדתי בשנת 1940, ברחובות לבית משפחת מזרחי. גרנו בתל אביב. בבית דברנו בשפה העברית. קראו לי בשם עליזה, כי הייתי זריזה בילדותי. להוריי קראו שלמה וחנה. אני והאחים שלי היינו מבלים ונהנים. לפעמים, קצת רבנו אבל בסופו של דבר היה כיף ביחד.

היו לנו בבית שני חדרים, היה לנו מטבח קטן ומרפסת גדולה ואבא שלי היה שותל ועושה גינות קטנות והיינו נהנים מזה וזה היה יפה.

סבתא עליזה בילדותה

תמונה 1

זיכרונות ילדות 

אני זוכרת שהייתי הולכת להרבה לטיולים עם המשפחה במיוחד באזור צפת והיה כיף מאוד וגם לפעמים אימא שלי  הייתה קונה גלידה בטעמים שונים וטעימים מהיום

שיחקנו הרבה במחבואים ותופסת והיינו נוהגות לנסוע הרבה אני אוהבת הכל  מתקופת ילדותי, היו לנו המון ממתקים טעימים.

בבית ספר למדנו הרבה והיה כיף במיוחד לשחק בחצר, היינו משחקים הרבה. סבא שלי היה מוכר גלידה במקצועו, ואני זוכרת שהיינו צריכים ללכת להביא לו את הגלידה מבית החרושת.

מקומות עבודה

כשהייתי רווקה עבדתי אצל צלם ואחרי שסיימתי שם את עבודתי, עברתי לעבוד במסעדה הייתי שפית-טבחית. תמיד אהבתי לבשל כבר מימי נערותי. בהמשך עבדתי כספרית, אהבתי לספר ולסרק ויצאתי לפנסיה לפני כמה שנים.

היה לי חלום

היה לי חלום שעדיין לא הגשמתי – להיות זמרת. בצעירותי הייתי רוקדת הרבה ריקודי עם. בעבר כבר הגשמתי חלום שהיה לי, שממש רציתי – לנסוע לחוץ לארץ – חלום זה הגשמתי בערך בין גילאי 40 ל- 50

הזוית האישית

תומר: היה לי מאוד כיף עם סבתא למדתי הרבה על המשפחה ועל העבר שלנו היה מאוד כיף לעשות את העבודה איתה והייתי שמח לעוד פעם. סבתא סיפרה לי שיש לה חפץ ישן שהיא שומרת, היא קיבלה מסבתא לה שעון זהב שעובר במשפחה בירושה זמן רב.

סבתא עליזה: נהנתי היה לי מאוד טוב לדבר איתו ולהעביר את סיפור החיים שלי לדור הבא. היה מאוד כיף לדבר עם הנכד שלי. למדתי הרבה דברים עליו והוא למד עלי.

מילון

בית חרושת
בית חרושת הוא בדרך כלל מבנה גדול ומקורה, שבו אולם אחד גדול ובצדו מספר חדרים שנועדו להנהלה ולעובדים. לעיתים קרובות, קרוב לבית החרושת ישנו מחסן בו מאוחסנים חומרי הגלם והתוצרים. באולם הייצור פזורות מכונות המהוות חלק מפס הייצור. לצידן ניתן למצוא כלי עבודה, כיסאות לפועלים וכבלי חשמל, מים, אוויר ותמסורת. באולמות ייצור מסוימים ישנו עגורן גשר המרחף מעל כל מרחב הייצור ומאפשר העברת משאות כבדים ממקום למקום בתוך האולם בקלות ויעילות.

ציטוטים

”תעריך כל מה שבידך“

הקשר הרב דורי