מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

קשר היופי

עם סבא סבתא בארוחה משפתחתית
סבתא בבית קפה
סבתא שלי מאיה הקוסמטיקאית

שמי לינוי אברמוב, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי מאיה סולימנוב.

סבתי מאיה סולימנוב, (אימא של אימא), נולדה בסמרקנד שבאוזבקיזטן בשנת 1965 להוריה ברתה ורפאל. היא נשואה לדניאל סולימנוב.

כבר מילדותה, תמיד חלמה ורצתה לעסוק בתחום הטיפוח והיופי. בגיל 15 וחצי, היא החליטה ללכת ללמוד להיות ספרות ואת מקצוע קוסמטיקאית. מגיל קטן היא ראתה את אימא שלה עוסקת בזה ותמיד חשקה בזה גם. לאחר חצי שנה של לימודים ועבודה קשה היא סוף סוף התקבלה לעבודה באחת המספרות הכי מובחרות באיזור והיא הייתה אז רק בת 16.

 סבתא מאיה – הקוסמטיקאית המטופחת והיפה

תמונה 1

בתחילת הדרך היה קצת קשה, כי לא היו הרבה לקוחות והיא הייתה צריכה כסף לסגור על כל הוצאות שהיא הוציאה. עם הזמן יותר ויותר אנשים שמעו עליה, וכך מספר הלקוחות שלה גדל בקצב עצום והיא הייתה הקוסמטיקאית הכי מוכרת בסביבה.

ההיכרות עם סבא

יום אחד כאשר היא עבדה על תסרוקת של לקוחה, היה חסר לה מקבע לשיער אז היא הלכה למספרה ממול לבקש, וכך היא וסבא שלי הכירו. אחרי תקופה של חברות, סבי וסבתי התחתנו בטשקנט בשנת 1982. לאחר שנה נולדה אמי אירנה, שנה לאחר מכן נולד ארתור אח לאמי.

עלייה לישראל

בשנת 1990, בדצמבר הם עשו עלייה לארץ. הם השאירו מאחור את כל רכושם, עקב האנטשמיות ששררה באותה תקופה בשל פירוק ברית המועצות. הם היגיעו חסרי כל  לישראל והתחילו הכל מחדש. הם הקימו בית בישראל והתמקמו בעיר רמלה בשנת 1993.

שנתיים לאחר מכן בשנת 1995 נולדה מיטל.

במשך כל תקופת שהותם בארץ, סבתי המשיכה לחלום על העסק שלה. היא הקימה את עסק הקוסמטיקה שלה, לבד, בשתי ידייה והייתה צריכה להתחיל מאפס. בהתחלה זה לא היה פשוט למצוא לקוחות, אך לאחר זמן מה יותר ויותר אנשים שמעו עליה והמקום ממש התפתח. סבתא ממשיכה לעסוק במקצוע האהוב עליה ויחד עם זאת תמיד ממשיכה ללמוד. עד היום היא לומדת עוד ועוד דברים כמו: קעקוע בגבות, לייזר, הלחמת ריסים וכו', כל הזמן מתפתח התחום הזה. גם סבא שלי נשאר נאמן לאותו המקצוע. הוא התמקם במספרה ברחובות ששם הוא עובד עד היום.

הזוית האישית

לינוי אברמוב: רוצה להגיד לסבתי מאיה, תודה שהיא ישבה איתי ודיברה איתי והשתתפה בתכנית יחד איתי, אני יודעת שהיא עושה הכל  בשבילי.

מילון

קוקורוזה
תירס

ציטוטים

”סבתי המשיכה לחלום על העסק שלה“

הקשר הרב דורי