מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקמת מושב שילת

סבא ונכדים
סבא בצבא מפקד בשיריונית בסיירת דוכיפת
תולדתי ופרטים היסטוריים עד היום

שמי זאב עגור נולדתי בתאריך 04.05.1947 בעיר סלב אשר במחוז בוואריה בגרמניה.

השהות בגרמניה לאחר השואה

משפחתי שוכנה שם בבית של משפחה גרמנית ע"י ארגון הג'וינט. הג'יונט היווה הארגון אשר דאג לשקם את פליטי מחנות הריכוז לאחר ששוחררו ע"י צבאות הברית ממחנות הריכוז.

הורי גניה ליסטנובסקי ז"ל ושמואל אוגורק ז"ל נשלחו מפולין למחנות הריכוז בגרמניה ע"י הנאצים שכבשו את פולין אבי אף "זכה" לשהות במחנה הריכוז הנורא מכולם, מחנה אושוויץ. אבי איבד את בנו ואשתו הראשונים כתוצאה מפעולות השמדת היהודים שביצעו הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה וכיבוש פולין. עם שחרורו ממחנה אושוויץ פגש אבי את אמי שהייתה קרובת משפחתה של אשתו הראשונה והם החליטו להתחתן.

העלייה לישראל

בשנת 1949 הורי החליטו לעלות לישראל וכך עזבנו את גרמניה והפלגנו עם אונייה לישראל.

כאשר הגענו ארצה שוכנו באוהל במעברה ורק לאחר כשנתיים עברנו לגור בבית ערבי נטוש בשכונת שייך מוניס כיום רמת אביב. שם גרנו עד שסיימתי כיתה ג' ואז בעזרת פיצויים שהורי קבלו מגרמניה רכשו הורי דירה בשכונת שיכון הוותיקים אשר בחולון ושם גרתי עד לנישואי.

נישואין למלכה והקמת מושב שילת

לאחר נישואי בשנת 1971 מלכה ואני גרנו בראשון לציון מספר שנים. בשנת 1975 הצטרפנו לגרעין שהקים את מושב שילת בשנת 1977 ושם אנו גרים עד היום.

במלחמת ששת הימים שירתי בסיירת דוכיפת והייתה לי הזכות לפרוץ בראש כוח חטיבתי שפרץ וכבש את הדרך(כיום 433) ממבוא מודיעים לכיוון ירושלים שעל ציר זה לימים נבנה מושב שילת.

בצבא מפקד בשיריונית בסיירת דוכיפת

תמונה 1

במהלך השרות הצבאי הכרתי את רעייתי מלכה הר ונישאנו בשנת 1971. גרנו בראשל"צ עד לשנת 1977 בה הקמנו במסגרת הגרעין המייסד את מושב שילת ובו אנ חיים גם כיום.

בנותינו חגית ושגית גדלו והקימו משפחות בשילת כיום הן וילדיהם (נכדינו) הם דור ההמשך של המושב. כיום אנו נהנים מקרבתם של הנכדים ומלווים את גידולם והתבגרותם במושב.

תחביב הצפרות

בשנים האחרונות גם מלכה וגם אני נהנים מעיסוקנו בתחביב הצפרות שאימצנו בשנים האחרונות.

במסגרת זאת אנו יוצאים למספר סיורים בכל חודש לאתרים שונים ברחבי הארץ. מרבית הסיורים נערכים בעיקר בעונות נדידת הציפורים באביב ובסתיו. אנו מתייצבים כבר בשעות מוקדמות בשטח עם משקפות טלסקופ ונהנים מתצפיות על שלל מינים שונים של מתוך קרוב ל- 550 מיני הציפורים בארץ.

אנו נוהגים מדי פעם גם לצאת לסיורי צפרות במקומות שונים בעולם לאחרונה היינו בצפון הודו במדינת אוטרהקהנד למרגלות הרי ההימליה ולפני כן ביקרנו בפעם השנייה בקוסטה ריקה בשניהם פגשנו ציפורים מרהיבות וססגוניות המיוחדות לחבלי ארצות אלה.

תמונה 2

אני גם נוהג לצלם ולהנציח את הציפורים במהלך הסיורים בארץ ובחו"ל במצלמה עם עדשה טלסקופית ומשתף את חברי באלבומי תמונות ציפורים מסיורים אלה.

 תחביב הצפרות

תמונה 3

הזוית האישית

סבא זאב: חוויה נחמדה של זמן איכות נכד וסבא.

נכד איתן: היה נחמד וגליתי על סבא שלי דברים חדשים שלא ידעתי.

מילון

"אם אין אני לי מי לי ואם לא עכשיו אימתי"
פירוש המושג הוא: בעיקר אתה יכול לעזור לעצמך ובכל משימה ועדיף עכשיו מאשר מאוחר יותר

שילת
בשנת 1975 יזמה קבוצת קצינים בצבא קבע רעיון להקמת יישוב באזור מודיעים. לגרעין המתהווה היה יעד, "חירבת ביר טוויל" היא גבעת הברושים שבין מכבים רעות, מכאן שם הגרעין המייסד: "באר טל". הרעיון של המקימים היה הקמת קהילה יצרנית המבוססת על משק מלאכה ותעשייה משפחתי במסגרת של מושב עובדים. תנועת המושבים סירבה לקבל יצור כלאיים כזה לשורותיה והתנועה המיישבת היחידה שהסכימה לאמץ את המושב בחום הייתה תנועת העובד הציוני (ויקיפדיה)

ציטוטים

”"השתפתי בכוח שפרץ וכבש את הדרך(כיום 433) ממבוא מודיעים לכיוון ירושלים שעל ציר זה לימים נבנה מושב שילת." “

הקשר הרב דורי