מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקמת העסק המשפחתי

סבתא אתי והילי
התמונה צולמה מתחת לביתי בבאר שבע
הקמת העסק המשפחתי

הקמת העסק המשפחתי ✨

סבתי נולדה בבאר שבע, למשפחת אלבז. למדה בבית הספר היסודי ״יעלים״ ובתיכון למדה ב״תיכון מקיף ד״.

בנובמבר 1977, נישאה סבתי לסבי, כשהייתה בת 18. סבתי לא יכלה להתגייס לצבא, מכיוון שילדה את אבי, כפיר, בגיל 19, ב-1978. לאחר מכן בדצמבר 1980 נולד ליאור,דודי. בתקופה זאת סבתי נרשמה ללימודי חשבונאות, והתחילה לעבוד בהנהלת חשבונות. ביולי 1984 נולדה אוריה, דודתי.

סבתי עדיין גרה בשכונה א בבאר שבע. כל אותה תקופה סבי עבד עם אביו ואחיו בחנות של אביו, בשוק העירוני בבאר שבע. בשנת 1987 סבא מימון, אביו של סבי, חלה במחלת לב ונפטר. סבי, אברהם, ואחיו, המשיכו לנהל את החנות ובמקביל פתחו את המפעל באזור התעשייה, עמק שרה בבאר שבע.

לימים סבי, אברהם, החליט לפצל את העסק ולקחת את המפעל לניהולו, התחיל לייצר תבלינים ותערובות מזון. הוא מכר תבלינים ומוצרי מזון מכל הסוגים. כשהתחיל להתפתח ביקש מסבתי להצטרף אליו לעסק, סבתי הפסיקה לעבוד במקום עבודתה, והצטרפה לסבי לניהול העסק, הקימה מחלקת הנהלת חשבונות ושיווק, וניהלה את כל המשרד. גייסה פקידות, סוכנים ועובדים, ודאגה לתפעל את כל הנדרש עם סבי. משפחתי התחילה לשווק את המוצרים והתבלינים בכל הארץ. משפחתי פיתחה מוצרים, תבלינים ותערובות מזון חדשים.

במקביל לניהול העסק סבתי דאגה לילדיה שיילכו ללמוד באוניברסיטה, מקצועות שייסעו להם ויתנו להם כלים להשתלב בעסק.

כפיר, אבי,  למד ראיית חשבון וכלכלה וסיים בהצטיינות. ליאור, למד שיווק וייבוא וייצוא, אוריה, למדה לימודי משפטים.

בשנת 2008 סבא אברהם החליט להקים חברה למוצרי אפייה ונתן את התחום לאבי כפיר, שפיתח והקים חברה למוצרי אפייה הנקרא “ maimons”. כיום, ליאור ממונה על רכישות מוצרים לחברת תבליני מימון “Maimons” אפייה. הוא נוסע בכל העולם ורוכש מוצרים לתעשיית המפעלים, אוריה – ממונה על כל תחום השיווק והפרסום בחברה, ותחום ניהול הסחר ברשתות הגדולות. כפיר בנוסף, הפך לימים להיות יזם הייטק והקים מיזם הייטק.

כיום תבליני מימון ו”Maimons” הם החברות המובילות במשק הישראלי. כיום כפיר, ליאור ואוריה מתגוררים בלהבים קרוב לסבתי, אנחנו משפחה שמחה ומאושרת, מרובת נכדים.

הזוית האישית

הילי – היה לי מאוד כיף ומעניין. אני נהנתי מכל רגע עם סבתא

סבתא  אתי – נהנתי לספר את סיפור העבר, והחוויות ממנו וכמובן להעביר אותו לדורות

מילון

רוכש
משלם תמורת סחורה

ציטוטים

”״כיום תבילי מימוןו״maiming” הם החברות המובילות במשק היישראלי״“

הקשר הרב דורי