מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקמת גמ"ח חסד מציון

צופיה וסבתא
צופיה בגמ"ח
סיפור על תרומה לקהילה ויוזמה אישית

קוראים לי כרמלה, אני בת 68, נולדתי בישראל, אני רוצה לספר לכם על הגמ"ח המשפחתי שלנו וכיצד נולד.

לפני כ-23 שנה סבא חזר מעבודתו בתנובה וראה מכר שלו אורז ירקות לנזקקים בחצר ביתו. סבא עצר את רכבו והתעניין במשימה החשובה. סבא מיד נרתם לסייע ובעזרת מספר חברים ומכרים החליטו להשכיר מקום שאליו יובא המזון וממנו יחלקו מצרכים לנזקקים מדי שבוע. סבא לקח על עצמו לנהל את הגמ"ח- עמותת "חסד מציון", משימה הדורשת חשיבה יצירתית ושעות רבות של השקעה. על אחד מהחברים הוטלה המשימה לרכוש מזון ולדאוג לתרומות ממפעלים ומארגונים שונים. מתנדבים בעלי רכבים מגיעים בימי רביעי מדי שבוע לשנע את המצרכים למשפחות הנזקקות.

צופיה וסבתא כרמלה

תמונה 1

כשהגמ"ח גדל גם אני נכנסתי לתמונה ואני אחראית על כל נושא המחשוב והקשר עם לשכות הרווחה, שמפנות משפחות ומחלקים. כיום הגמ"ח מספק מזון לכ-800 משפחות שמתגוררות באזור חיפה והקריות, ללא הבדל דת, גזע ומין. כמו כן, לסבא היה רעיון מקורי- להקים מרפאת שיניים לנזקקים, לזכרו של חבר ילדות. סבא השיג את האישורים המתאימים והרעיון קרם עור וגידים. המרפאה ממוקמת בקרית מוצקין ומספקת טיפולי שיניים לנזקקים במחיר מסובסד.

היום גם צופיה זוכה להגיע לגמ"ח ולעזור בכל מה שאפשר.

הזוית האישית

הנכדה צופיה וסבתא כרמלה: "תוכנית זו העשירה את ידיעותינו בנוגע להיסטוריה של המשפחה וכן התוודענו לתרבויות אחרות. בנוסף, זכינו לזמן איכות משותף, עוצמתי ומשמעותי. ב"ה יש לנו קשר נהדר והתוכנית חיזקה אותו אף יותר. צברנו חוויות משותפות כמו הטיול המפרה למוזיאון "אנו" והכנת סדר ט"ו בשבט מקורי, יצירתי ומשובח. תודה על הזכות להשתתף בתוכנית חשובה זו!"

מילון

גמ"ח
גמילות חסדים

ציטוטים

”"עולם חסד יבנה" (תהלים פט, ג)“

הקשר הרב דורי