מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקיבוצניקית מאפיקים

אני ואמא
משחקת בכדור
איריס בילדותה והעבר שלה

סיפור אישי

אני איריס בן יצחק, נולדתי בשנת 1977 בקיבוץ אפיקים שבישראל. ההורים שלי הם: סבא דן וסבתא דרורה ז"ל. אבא שלי נולד בקיבוץ אפיקים וההורים שלו (ההורים שלי) היו ממקימי הקיבוץ וההורים של אימא שלי ז"ל היו ממקימי קיבוץ אושה.

בילדותי

תמונה 1

אני גדלתי בקיבוץ אפיקים והייתי בבית ילדים מהבוקר עד אחר הצהריים והייתי הולכת הביתה רק לארוחת ערב ולישון. בבית הילדים, היינו אוכלים ארוחות וישנים שנת צהריים. אהבנו להציק למטפלות ולקום מהמיטה בשנת הצהריים, בלי שיתפסו אותנו. כדי שנישן בשקט היו משמיעים לנו סיפורים בתקליט, בפטיפון. אני הכי אהבתי את הסיפור: "זרעים של מסטיק".

בית הספר היה ממוקם בקיבוץ, אני הייתי רוכבת לכיתה באופניים היו שיעורים שעינינו וכאלה שלא. אנחנו למדו: תפירה, רקמה, סריגה, ציור, פיסול, נגרות, נגינה שירה והמקצועות המוכרים כמו: אנגלית, חשבון ועוד. אני הכי אהבתי שיעורי מוזיקה.

בתום לימודיי, התגייסתי לצבא, כשהתגייסתי לצה"ל שירתי בנח"ל (נוער חלוצי לוחם). הייתי מפקדת על הטירוניות. בהמשך פיקדתי על לוחמי חימוש שלמדו איך להפעיל טנק, לא שאני הייתי מוכשרת בזה, אבל כן למדתי לנהוג בטנק.

הזוית האישית

יתיר: נהניתי ללמוד דברים חדשים על אימא שלי ובכללי כמו: מה זה רקמה או כשאימא שלי הייתה קטנה היא אהבה להציק למטפלות בבית הילדים.

מילון

רקמה
תפירת תמונות שונות באריג ובחוטים צבעוניים

ציטוטים

”ואהבתה לרעך כמוך“

הקשר הרב דורי