מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הצמר גפן הקסום!

ליטל ובתיה
בתיה כשהייתה תינוקת
הסיפור על לידה בגרות ונערות של בתיה

הסיפור של בתיה
נולדתי בחיפה בתאריך 19.12.53 לאמא אמה (מתוקה) ממשפחת נפתלי ולאבא אברהם ממשפחת סלמה. 
יש לי עוד 2 אחיות ואח ואני הבכורה.
 
סיפור הולדתי
כשהורי נישאו עברו לגור בקרית חיים בדירה של חדר שקנו מסבא שלי מצד אבי, לפני כן גרו בדירת חדר עם שירותים ומקלחת מחוץ לבית. לא יכולתי להתאפק ולהמתין כל כך הרבה זמן ויצאתי לאוויר העולם לאחר 7 חודשים קטנה מאוד.
היה אז חורף קשה והרופאים אמרו לאמי שהיא צריכה לשמור עלי מאוד. סבתי מצד אמי עטפה אותי בצמר גפן כדי לחמם את גופי הקטן והדליקו פרימוס בחדר כדי שאתחמם. כשהגיעה אחות מטיפת חלב שאלה את סבתי אם אמי מכריחה אותה לכבס לי את החיתולים על הפרימוס, סבתי ענתה ":לא… זו נכדתי הראשונה ואני עושה זאת מאהבה" אז האחות ענתה "בגלל זה התינוקת תחייה".  
 
תקופת הילדות
בתקופת ילדותי היה צנע בארץ  היה חסר מצרכי יסוד והיו מקבלים תלושים  לרכישת מצרכים לפי מספר הילדים ומספר הנפשות בבית. אבי עבד מנופאי בנמל חיפה והיה מוריד קונטנרים מהאוניה לרציף. לפעמים היו ארגזים נופלים מהמשטח ונשברים והתכולה היתה מתפזרת ברציף ואז היתה חגיגה בבית כי הוא היה מביא פעם אחת גבינה צהובה, לפעמים שוקולד, תפוזים וכו’.
 
פורים
כל שנה בפורים ההורים שלי לקחו אותי ואת אחי לצלם מקצועי והיה מצלם אותנו בהתחלה היו אלו תמונות שחור ולבן ועם הזמן היו אלו תמונות צבעוניות.
 
תמונה 1
 
גן הילדים
בשנות החמישים לא היו מספיק ילדים באזור שבו גרתי לכן גני הילדים היו מאוכלסים בילדים מגילאים שונים 3-5 כך שיצא לפעמים שהיו אחים בגילאים שונים באותו גן. המשחקים בגן היו שונים מהיום. המשחקים שבהם שחקנו היו סירים ישנים עם כפות שהיו משמשים לנו כתזמורת, מסמרטוטים וממקלות היו מכינים לנו בובות וכדומה…
הזיכרון שזכור לי הכי הכי מהגן זוהי מסיבת חנוכה שיצרנו בה מגן דוד ממקלות. 
  תמונה 2
 
תקופת הנעורים
בתקופת הנעורים עברנו לגור בחיפה בשכונה דתית. היו 2 בניינים ארוכים וביניהם רחבה גדולה ומשטחי דשא שבו היינו יורדים לשחק משחקי חברה כגון: מחבואים, תופסת, 7 אבנים, אין זפ, גומי ומחניים.היו בני עקיבא והצופים הדתיים אני הייתי בצופים הדתיים. היו פעולות כל שבת והיינו נוסעים לטיולים והייתה חווית ילדות מאוד יפה. 
 
תמונה 3
 
תשע"ו

מילון

פרימוס
כירה ניידת שהייתה פעם משמשת להרתחת מים, בישול, כביסה ועוד...

קונטיינר
תיבה גדולה שפעם הייתה עשויה מעץ והייתה משמשת לאחסון באוניות.

ציטוטים

”זו נכדתי הראשונה ואני עושה זאת מאהבה“

הקשר הרב דורי