מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפלגה בחופשת הקיץ – מרי מלכי

שקד עם סבתא מרי וסבא ליאון
סבתא מרי בצעירותה
חוויות ילדות של סבתא מרי

שמי מרי ואני מתעדת את הסיפור שלי בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי שקד.

נולדתי בשנת 1958 בטורקיה. כילדה אהבתי לצייר, לבלות עם חברותיי: טינה, ריטה, שרה אידה וסמי. אהבתי לאכול את קציצותיה שלי אמי.

הסיפור שלי מחוויות מאחת חופשות קיץ

סיפור חופשת הקיץ שלי כשהייתי בת 11, מתחיל מטורקיה ועד ישראל ומתרחש באונייה. יום אחד, אבי אמר שנעשה טיול ונפליג באונייה בחופשת הקיץ. ההפלגה תימשך כארבעה ימים בים. הגענו לאונייה אמי, אבי אחותי ואני. קיבלנו חדר יפה למשפחה כולה, סידרנו את המזוודות והתמקמנו. יצאנו לארוחת ערב על סיפון האונייה. למחרת ירדנו בנמל העיר איזמיר שבטורקיה. במהלך היום טיילנו ונהנינו מיופיה של העיר, הכרנו מקומות בה. לקראת ערב עלינו חזרה לאונייה בכדי לישון. יום למחרת היה שוב טיול רגלי, והפעם בעיר מרמריס שבטורקיה, טיילנו, נהנינו, עשינו קניות ושוב לקראת צהריים שבנו לאונייה.

באותו היום המשכנו להפליג בים, לכיוון רודוס, טיילנו עם חברים שהכרנו באונייה, קנינו הרבה מתנות לחברים שנשארו בבית, כדי לשמח אותם. בערב עלינו שוב לאונייה, אכלנו ארוחת ערב והייתה מסיבה לכבוד האורחים. אני וחברתי טיילנו בסיפון האונייה, היה הרבה מה לראות גם שם והיו מקומות בילוי: קולנוע, בריכה, בית קפה ואז חזרנו עייפות ומרוצות לחדרינו. למחרת חיכה לנו טיול גדול בקפריסין. תכננו מראש את הטיול, ולאחר יום שלם מהנה ומלא חוויות חזרנו עייפים, מרוצים ועם הרבה שמחה בלב, בעיקר מהמחשבה שמחר אנו מפליגים לישראל!

למחרת התעוררנו בשמחה, ארזנו בהתרגשות וציפייה להגיע לנמל חיפה בישראל, כשהגענו, ביקרנו את משפחתנו שלא פגשנו זמן רב. לאחר תקופה, חזרנו במטוס לטורקיה הביתה. כשפגשתי את חבריי בבית, נתתי להם את המתנות והמזכרות מהטיול, כך הם ידעו שלמרות שהייתי רחוקה, הם היו בליבי. חזרתי לשגרה ולחיים הרגילים עם חבריי ועם המשפחה, חזרה ללימודים בביה"ס (למדתי בביה"ס לנימוסים והליכות). אלה זיכרונותיי היפים שזכורים לי מאחת מחופשות הקיץ.

סבתא מרי בצעירותה

תמונה 1

הזוית האישית

שקד הנכדה המתעדת: היה לי מעניין ומרתק להקשיב לחוויות של סבתא כילדה.

מילון

עיר נמל
עיר נמל היא עיר מתמחה שבה יש או היה נמל. לנמל השפעה רבה על כלכלתה ועל אופייה של העיר שבה הוא שוכן, ולרוב קשורה התפתחות העיר קשר ישיר עם הנמל.

ציטוטים

”למחרת התעוררנו בשמחה, ארזנו בהתרגשות וציפייה להגיע לנמל חיפה בישראל“

”כשפגשתי את חבריי בבית, נתתי להם את המתנות והמזכרות מהטיול, כך הם ידעו שלמרות שהייתי רחוקה, הם היו בליבי“

הקשר הרב דורי