מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הפגישה הראשונה שלי עם עובדיה

הקשר הרב דורי של איתן וסבתא שרה
סבתא שרה בילדותה
סבתא שרה מספרת איך הכרתי את בעלי, עובדיה?

שמי איתן בן דוד, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, שרה פרלמן. סבתא שרה נולדה בשנת 1950 לבית משפחת לייטנר, בעיר לוד. שמעתי את סיפוריה ובחרנו לתעד את תקופת שירותה הצבאי והיכרותה עם סבא.

 סבתא שרה בילדותה

תמונה 1

סבתא שרה מספרת

בגיל הגיוס, התגייסתי לחיל הנח"ל, זה היה באוגוסט 1968. במסגרת השירות פגשתי את עובדיה בקצ"א קו צינור אילת-אשקלון, בערבה.

היינו גרעין נח"ל שהתחיל מסלול טירונות במחנה 80, לאחר מכן הלכנו לקיבוץ שלוחות לשל"ת מוקדם, ואחר כך הגענו לערבה.

בערבה התפקיד של הבנים היה לחפש בלדרי סמים, שבאים מעבר לגבול. עובדיה היה המפקד של הבנים, אבל לא ממש נפגשנו בקצ"א, אלא נפגשנו בבית חולים באר שבע. שם עובדיה הציע לי לבוא לשתות איתו כוס קפה, וכך הכרנו אחד את השני ומאז אנחנו יחד, עד עצם היום הזה, באהבה רבה.

עובדיה היה מפקד מאוד קשוח, הוא לקח את החיילים, הבנים למסעות ארוכים ולא ויתר, הם לא ממש אהבו את זה. לא ראיתי את עובדיה רוב הזמן בעת השירות בצבא, כי הוא היה מאוד עסוק ומסור לתפקידו, כך שנפגשנו רק בחופשות.

עם תום השירות הצבאי, עובדיה עבר לקיבוץ ראש צורים, בגוש עציון במסגרת שנת שירות שלישית. בתקופה זו היינו כבר חברים ונסעתי לבקר אותו בשבתות. בסוף שנת השירות הזו, קבענו להתחתן בתאריך ה-1 לספטמבר 1971.

מה שהיה מיוחד בחתונה שלנו שהיה ממש קר, הייתה רוח חזקה, השולחנות היו בחוץ וכדי שהצלחות לא יעופו, הידקו אותם עם נעצים לשולחן, אפילו הלחמניות עפו ברוח. היו הרבה אורחים, מעט אוכל, אבל שמחה גדולה.

אחרי החתונה, שנה אחת גרנו בראש צורים, ולאחר מכן עברנו לקבוצת יבנה. הבת הבכורה שלי שרון, נולדה במרץ 1973, ענת הבת השנייה שלי שלי נולדה בשנת 1975 והילדה האחרונה שלי נולדה בשנת 1978.

הזוית האישית

הנכד איתן: קבלתי בזכות התכנית הרבה מידע חדש על סבתא שלי, שרה, זו הייתה הזדמנות שלא תחזור.

מילון

קצ"א
קו צינור אילת-אשקלון (ר"ת: קצא"א; המכונה גם קו צינור טרנס-ישראל, באנגלית: Trans-Israel pipeline) הוא קו צינור המשמש להעברת נפט גולמי מנמל אילת שבים סוף לנמל קצא"א באשקלון שבים התיכון, בכך משמש הצינור גשר יבשתי בין הימים הללו תוך עקיפת תעלת סואץ. הקו הופעל על ידי חברת קו צינור אילת אשקלון וכיום מופעל על ידי חברת קו צינור אירופה אסיה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מאז אנחנו יחד, עד עצם היום הזה, באהבה רבה.“

הקשר הרב דורי