מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הערכים של סבתא בתיה מידד

סבתא בתיה והנכדה ניצן לי-שיר
סבתא בתיה בצעירותה
בתיה מידד מספרת על חייה והקשר לארץ ישראל

שלום, שמי בתיה, והשנה אני משתפת את סיפורי בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי ניצן. נולדתי בשנת 1949 בארה"ב, השם שלי לפני שהתחתנתי היה שפיגלמן, וכיום הוא מידד. עליתי לארץ בשנת 1970. להוריי קראו אלכסנדר זיסקין Sidney ולאמי קראו שפרה Shirley, לאחי ז"ל קראו צבי הרש ולאחותי קוראים חיה ריזיה.

התחביבים שלי כילדה היה לרקוד. גרתי במקום נחמד מאוד, ויכולנו לשחק בחוץ עם חברים כל הזמן. כאשר הייתי בת 13 עברנו למקום חדש והיה לי קשה.

החברה הכי טובה שלי הייתה Margie. כאשר היא עברה למקום אחר הייתה Louise. רקדנו, רכבנו באופניים ועוד דברים כאלו.. החברה שיש לי עד היום היא רחל. כילדה אהבתי לאכול גלידה ופסטה. בבית הספר אהבתי ללמוד קריאה, ספרות והיסטוריה. הייתי חוגגת מסיבות ימי הולדת עם חברות. הייתי פעילה בתנועת נוער, והגעתי להנהלת התנועה.

אחרי מלחמת ששת הימים בשנת 1967 ושחרור מקומות יהודים תנכיים, רציתי לגור באחד המקומות הקדושים האלה. ב"ה זכיתי לקיים את כל החלומות שלי.

בעזרת כוח האמונה בהשם עוזר, לא רציתי להיות הכי הכי, רק לחיות לפי העיקר. קיבלתי עבודה פשוטה, והייתי גמישה. גם ההורים שלי היו אנשים ישרים שעזרו לאחרים וגם יהודים גאים, למרות שלא שמרו שבת וכשרות היו מהדרין במצוות בין אדם וחברו.

בע"ה הדור הצעיר ימשיך לגור כאן בארץ, להיות ישראלים יהודים גאים וחזקים, יקפידו במצוות בין אדם וחברו ועוד.

הזוית האישית

הנכדה המתעדת ניצן לי-שיר: היה לי מעניין לדעת ולהכיר דברים חדשים על סבתא. הייתי רוצה לאחל לסבתא שתמיד תשמח ושתהיה בריאה!

מילון

תְּנוּעַת נֹעַר
שֵׁם כּוֹלֵל לְאִרְגּוּנִים שׁוֹנִים שֶׁל בְּנֵי נֹעַר שֶׁנִּתְאַחֲדוּ לְמַטָּרוֹת שׁוֹנוֹת: רַעֲיוֹנִיּוֹת, חֶבְרָתִיּוֹת, צוֹפִיּוֹת, סְפּוֹרְטִיבִיּוֹת וְכַדּוֹמֶה, וְכֵן גַּם אִרְגּוּנִים הַמְּשַׁמְּשִׁים מִשְׁמֶרֶת צְעִירָה שֶׁל מִפְלָגוֹת מְדִינִיּוֹת.

ציטוטים

”בע"ה הדור הצעיר ימשיך לגור כאן בארץ, להיות ישראלים יהודים גאים וחזקים, יקפידו במצוות בין אדם וחברו ועוד“

הקשר הרב דורי