מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העץ של סבתא אינגריד סגל ביוהנסבורג

סבתא אינגריד והנכדה שרי
אינגריד כתינוקת
אינגריד סגל מספרת על ילדותה

שלום, שמי אינגריד והשנה אני משתתפת בתוכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי שרי, יחד אנו מתעדות סיפור מחיי ומנציחות אותו במאגר המורשת של התכנית.

נולדתי בדרום אפריקה, בעיר יוהנסבורג. הייתה לי חברה שגרה בשכונה שלי, בינינו היו משעולים וכדי להגיע אחת לשנייה הייתי צריכה לטפס על חומה גבוהה, כדי לעלות הייתי צריכה לשרוק שהיא תעזור לי לטפס על החומה. אני זוכרת שלחברה שלי היו קביים (כמו של ליצן) ושיחקנו בקביים של החברה. כל בוקר הלכנו ביחד לבית הספר. בילדותי, ליד החלון של החדר שלי היה עץ גדול, ובעץ היה ענף שעליו הנחתי את הרגלים והיה גם ענף לגב שלי, כל הזמן הלכתי לעץ כדי לנוח ולקרוא ספר, זה הדבר היחיד שהרגיע אותי ומשם ראיתי את הגג של השכנה.

סבתא אינגריד כתינוקת

תמונה 1

לאבא שלי הייתה מכולת ומעבר לכביש של המכולת הייתה עוד מכולת. כשהייתי קטנה, אימא שלי לקחה אותי למכולת ממול והיא אמרה לי: 'אינגריד, בואי לרשום את ההזמנה שלה'. מקרה מיוחד שזכור לי, הוא שיום אחד הייתי במכולת השנייה והם עמדו לסגור, ואני רציתי ללכת לשירותים אבל לא יכולתי כי הם רצו לסגור, אז המוכרת אמרה שהיא תכניס אותי, תנעל את הדלת ותחזור לפתוח לי בעוד עשר דקות. המוכרת שכחה אותי בפנים כמה שעות עד שההורים שלי חיפשו אותי..

הזוית האישית

הנכדה המתעדת שרי: למדתי הרבה על סבתא ונהניתי להקשיב לסיפוריה.

מילון

מִשְׁעוֹל
שְׁבִיל, דֶּרֶךְ צָרָה לְמַעֲבָר. "וַיַּעֲמֹד מַלְאַךְ ה' בְּמִשְׁעוֹל הַכְּרָמִים, גָּדֵר מִזֶּה וְגָדֵר מִזֶּה".

ציטוטים

”המוכרת שכחה אותי בתוך החנות כמה שעות, עד שההורים שלי חיפשו אותי“

הקשר הרב דורי