מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של סבתי מאוקראינה לישראל

היינו באוטו בדרך לקידוש משפחתי ביחד.
היינו באירוע משפחתי והצטלמנו יחד.
הסיפור מספר על סבתא שלי, נטלי גורודצקי שבנתה משפחה ברוסיה ועלתה לארץ ישראול ובנתה שם משפחה.

סיפור העלייה מדבר על סבתא שלי נטלי גורודצקי, שנולדה ב – 4 לינואר שנת 1949, בעיר קזן שברוסיה.

לסבתי אח צעיר, שהפרש הגילאים ביניהם 5 שנים, ושמו ויקטור.

לנטליה היו דודות שחיו באוקראינה בעיר אודסה. בחופשות הקיץ נטליה נשלחה לדודות שלה מכיוון שמאוד אהבה את הים. באודסה היו הרבה יהודים והוריה של נטלי תמיד קיוו שיום אחד תחזור עם בן זוג יהודי. במהלך שהותה של נטלי באודסה נטלי הלכה לים והכירה שם את בוריס. בוריס ונטלי קבעו להיפגש יום למחרת בחוף הים. ביום למחרת ירד גשם ונטלי חשבה שבוריס לא יגיע למפגש שלהם ולכן לא הגיעה גם. בוריס מאד רצה להכיר יותר לעומק את נטלי מכיוון שידע עליה רק את שמה ואת העובדה שהיא סטודנטית באוניברסיטת קזן.

כעבור כמה ימים, אחרי שנטליה חזרה לרוסיה, בוריס לא הפסיק לחשוב על נטלי. בוריס החליט לחכות לנטלי יום שלם מחוץ לאוניברסטיה שלה וכשיצאה הם נפגשו שוב ונטלי הביאה את בוריס לביתה. לאחר כמה חודשים שבוריס ונטלי יצאו הם החליטו להתחתן.

נטלי שינתה את שם משפחתה לגורודצקי, מכיוון שזה היה שם משפחתו של בוריס. נטלי ובוריס התחתנו בשנת 1970 כאשר נטלי הייתה בת 21. מכיוון שברוסיה הייתה אנטישמיות גדולה נטלי ובוריס החליטו לעבור יחד לאוקראינה. כעבור שנתיים יחד נולד לנטלי ובוריס ילד ראשון ושמו פליקס. פליקס נולד באוקראינה ב-13 לינואר 1972. כעבור מספר שנים פליקס ביקש מתנה מהוריו אחות קטנה. לאחר 12 וחצי שנים נולדה ילדה שניה לנטלי ובוריס ושמה אלינה. אלינה נולדה ב11 לינואר 1984.

כעבור 6 שנים משפחת גורודצקי החליטה לעזוב את אוקראינה מכיוון שהייתה שם אנטישמיות רבה. משפחת גורודצקי עלתה לארץ ישראל מכיוון שהיו יהודים. הם עלו לעיר חולון שנמצאת בארץ ישראל. בוריס התחיל לעבוד בעיתון, נטלי עבדה כמנקה, פליקס עשה שנת שירות ואלינה למדה בבית הספר "חנקין". זהו סיפור העלייה של נטלי גורודצקי לארץ ישראל.

הזוית האישית

ליה: אני רוצה לאחל לסבתא שלי המון בריאות, חיים ארוכים וטובים, שנמשיך לחוות יחד חוויות ולהנות מהחיים. אני אוהבת אותה ממש ומקווה שנזכה לעוד המון שנים יחד.

מילון

קאזאן
קאזאן (ברוסית: Казань, בטטרית: Казан) היא בירת רפובליקת טטרסטן ואחת הערים הגדולות ברוסיה. העיר שוכנת על מפגש הנהרות וולגה וקזנקה, כ-827 קילומטרים דרומית מזרחית ממוסקבה. בשנת 2017 היו בעיר 1,231,878 תושבי קבע והיא העיר השמינית באוכלוסייתה ברחבי הפדרציה הרוסית. קאזאן מהווה אחד המרכזים הגדולים ברוסיה בתחומי דת, תרבות, מדע, ספורט וחינוך. (ויקפדיה)

ציטוטים

”כעבור 6 שנים משפחת גורודצקי החליטה לעזוב את אוקראינה מכיוון שהייתה שם אנטישמיות רבה. משפחת גורודצקי עלתה לארץ ישראל מכיוון שהיו יהודים“

הקשר הרב דורי