מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של סבי – זינצ’נקו אנטולי לארץ ישראל

סבא ואני
סבא שלי
ילדות, עבודה ועלייה לארץ

שמי מרינה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבא שלי, אנטולי זינצ’נקו. סבא שלי נולד בברית המועצות (קזחסטן,קרגנדה) ב-12 באפריל בשנת 1955 במשפחת זינצ'נקו להוריו: אליזבת זינצ’נקו שנולדה ב-23 למאי 1929, וויקטור זינצ’נקו שנולד ב-16 לאוגוסט בשנת 1927 , בברית המועצות (רוסיה, מוסקבה).

בילדותו אהב לצאת עם חבריו לשחק כדורגל בחצר, ואפילו הלך לחוג כדורגל מגיל 4 עד גיל 7 שבו גם כן היה מבלה עם חבריו, נהנה ונשאר שם מהצהרים עד הערב.

תקופת הלימודים בבית הספר

בשנת 1962 הוא התחיל את לימודיו בבית הספר, הוא היה לומד בבית הספר רגיל וקרוב לביתו, המקצועות האהובים עליו תמיד היו גאוגרפיה, מדעים, כימיה, ביולוגיה ומתמטיקה. לאחר ארבע שנות לימוד, כשהוא הגיע לכיתה ד’, עבר ללמוד בבית הספר הרוסי-קזחי. לאחר שסיים בהצלחה את לימודיו בבית הספר בשנת 1972, הלך לעבוד כמורה למדעי הטבע בקורסים פדגוגיים במשך כמה שנים, מהסיבה שמאוד אהב לעסוק בנושא של מדעי הטבע עוד מגיל צעיר.

לאחר לזמן מה התחילה המשיכה שלו לעולם הגאולוגי, הוא החליט ללכת לאוניברסיטה כדי ללמוד את נושאי הגיאולוגיה והגיאופיזיקה. הוא למד גאולוגיה וגאופיזיקה במשך שש שנים החל משנת 1975 ועד 1981. לאחר סיום לימודיו באוניברסיטה, עבד במקצוע גאולוג במשך כ-18 שנה בחזחסטן , בערים שונות כמו: קרגנדה, אלמאטי ונור סולטן.

העלייה לארץ ישראל 

בסתיו, שנת 1999, לאחר ההחלטה שלו לסיים את עבודתו במקצוע הגאולוגיה, החליט לעבור לישראל. לאחר עלייתו עם אישתו תמרה והוריי לארץ ישראל, החלטו להתגורר בעיר נתניה. לאחר זמן מה החליט לפתוח עסק משלו כדי להתחיל לעבוד. הוא עבד בעסק הזה כשבע שנים עד שהגיע לגיל מבוגר והבעביר את העסק להוריי והלך לפנסיה.

הדבר הכי חשוב שרצה להשאיר לנו מהזמנים בהם עבד במקצוע הגיאולוגיה הוא האוסף של אבני המינרלים שלו, שמצא במשלחת גיאולוגית, שיישארו אצלנו כמזכרת.

תמונה 1
תמונה 2

הזוית האישית

מרינה: היה מאוד כיף ומעניין לגלות דברים חדשים על סבא שלי.

מילון

גאולוגיה
גֵּאוֹלוֹגְיָה היא אחד ממדעי הטבע, ענף בתחום מדעי כדור הארץ. הגאולוגיה חוקרת את הגאוספירה – כדור הארץ המוצק: את תכונותיה, את תהליך וזמן היווצרותה, את מרכיביה השונים, את התהליכים הדינמיים המתרחשים בה (כגון רעידות אדמה, נדידת היבשות וצורות נוף) ואת אוצרות הטבע הטמונים בה. הגאולוגיה עוסקת גם בחקר המאפיינים המוצקים של גרמי שמיים כגון כוכבי לכת, אסטרואידים, מטאוריטים, כוכבי שביט וכו'. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”המקצוע הגאולוגי כולל מינרלים, סלעים, קרקעות , ובנוסף את גלעין כדור הארץ, את מעטפת כדור הארץ ואת קרום כדור הארץ“

הקשר הרב דורי