מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה של סבא משה הינדי לארץ

סבא וסבתא לפני פטירת סבתא
סבא בעת שירותו הצבאי
חבלי קליטה ובניית מושב

שמי ארז פתחיה, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי במסגרתה אני מתעד את סבא שלי, משה הינדי, שסיפור לי על עלייתו לארץ.

החיים של סבא לפני עלייתו לארץ

סבא התגורר בכמה מקומות, את חלקם הוא לא זוכר, אבל כשהתבגר עבר לגור בצנעא עיר הבירה. בגלל שפעם היו חוטפים נשים בתימן, הכריחו את סבא להתחתן בגיל צעיר 13. בנוסף, בגלל שהוא היה גבר, הכריחו אותו לעבוד. אז מצד אחד, הוא היה צריך לפרנס משפחה ומצד אחר לעבוד.

העלייה

סבא עלה עלה לארץ עם סבתא ואימא שלו. אבא שלו לא הצליח לבוא איתם. הוא עלו במטוס במבצע "על כנפי נשרים" בשנת 1949 והגיעו למחנה "גאולה". אז התחילו בעיות כי בדיוק הוקמה המדינה והתווכחו איפה ישימו את כל העולים. לא היה מספיק מקום לכולם, באותה שנה עלו 55,000 יהודים יוצאי תימן.

סבא בעת שירותו הצבאי

תמונה 1

חיפוש אחר מקום לגור ומשפחה

סבא ומשפחתו עלו ואחרי שסיים את השירות הצבאי, הוא ומשפחתו חיפשו מקום להתיישב בו. הם ניסו את רחובות ואשתאול אבל זה לא היה נוח. בסוף הכירו את מושב "ישעי", שם סבא הכיר חברים ומשפחה. הם הקימו את המושב, ועד סוף חייו סבא יגור שם. הוא הוליד ארבעה עשר ילדים שכבר דורות חיים שם, הוא סיפר שזה מאוד משמח אותו והוא מוצא אושר רב במשפחתו.

סבא סיפר אחרי שכבר גר במושב ישעי מספר שנים, הוא שמח שעלה לארץ הקודש וזכה לגור במושב וזכה להקים משפחה. למרות שאיבד את אחיו במלחמה, הוא עדין שמח.

הזוית האישית

פתחיה: זכיתי להכיר את שורשיי לעומק וזכות להכיר את סבא יותר טוב במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

מתהי-בלאק
"משוגע עצבני" - כך היו מכנים את סבא כששירת בצבא, כי הוא כל כך אהב את המדינה.

יִשְׁעִי
יִשְׁעִי הוא מושב בהרי יהודה, מושב חקלאי בהרי יהודה, סמוך לתל בית שמש ולקיבוץ צרעה, מייסודו של הפועל המזרחי. המושב מתמחה בחקלאות מודרנית ואורגנית. כלכלת בני המושב התבססה בעבר על מטעי אבוקדו רבים, גידול פטם וגידולי שדה, אולם כיום רובם הגדול של המשקים אינם מתפרנסים מחקלאות. תושבים רבים משכירים יחידות דיור במושב. רוב התושבים מתפרנסים כיום מעבודות חוץ. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”למרות שמשפחתי ואני הופרדנו, עליתי לארץ הקודש, הקמתי משפחה ונלחמתי בשביל המדינה“

הקשר הרב דורי