מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה מתימן של סבתא חנה חדד

סבתא עם בעלה ובנה הבכור
ביום החתונה של סבתא שלי
חבלי קליטה והקמת המשפחה

שמי חנה חדד, נולדתי בתאריך 1937 1.1 בתימן לאבא יחיה ואימא רומיה.

בילדותי הייתי תמיד הולכת לחווה שהייתה לנו בתימן לראות את הפרות והחיות שלנו. בגיל 10 עליתי עם משפחתי לישראל בעזרת מטוס, כשנחתנו בישראל, עברנו לגור בראש העין.

ילדותי בישראל כעולה חדשה

בתור ילדה לא היו לי הרבה חברים, כי הייתי עולה חדשה. כעבור שלוש שנים עברנו מראש העין לעיר הגורן שבגליל, משם לקחו את כל בנות הנוער למשק הפועלות שבחדרה. שם למדתי עד שהוריי עברו לגור בבית עריף ולקחו אותי איתם, כי היינו משפחה גדולה ואבי היה צריך את עזרתי בבית.

עבדתי ברמת גן בתור עובדת משק בית. הייתי הולכת למחנה ישראל ומשם נוסעת באוטובוס לפתח תקווה ועולה על עוד אוטובוס לרמת גן. כך חייתי עד שהתחתנתי עם בעלי זכריה במושב זרועה. הכרתי את בעלי זכריה כי משפחותינו היו קרובות הרבה זמן, בערך מאז שנולדתי, והחיבור היה טבעי.

גרנו במושב זרועה במשך שנה אחת, משם עברנו לגור בכניסה לירושלים עד שעברנו לגור בנתניה בשנת 1962. בנתניה נולד בני הבכור אריה, אחריו נולדה בתי אריאלה. בני אלון נולד בשנת 1966, בני גיא ובני ברק, התאומים, נולדו בשנת 1977.

סבתא כאם צעירה עם בעלה ובנה הבכור

תמונה 1

מאז ועד שנת 2004 עבדתי בעודים בתור עובדת משק בית. בשנת 2016 נפטר בעלי זכריה ז"ל.

החיים כיום

כיום אני לא עובדת, אני נשארת רוב הזמן לבד בבית. הילדים שלי באים לבקר אותי עם ילדיהם בשבתות, חגים ושמחות, לכן אני רוב הזמן לא נשארת לבד בבית אלא מעסיקה את עצמי.

הזוית האישית

ניב הנכד המתעד: היה לי מאוד מעניין לשמוע על סיפורה של סבתי. אני הנכד היחיד במשפחה שעשה את עבודת התיעוד עליה ולא ידעתי הרבה דברים עליה לפני התכנית.

סבתא חנה: היה לי כיף לשתף את סיפור ילדותי לנכדי. אני שמחה שהשתתפנו יחד בתכנית.

מילון

בית עריף
מושב שהוקם בשנת 1949 על ידי עולים מבולגריה על חורבותיו של הכפר הערבי דיר טריף ששכן שם לפני קום המדינה.

משק הפועלות
במסגרת משקי הפועלות הוכשרו נשים צעירות, בדרך כלל עולות חדשות ורווקות, לעבודה חקלאית ו לניהול משק חקלאי עצמאי לפרנסתן ביישובים החקלאיים החדשים.

ציטוטים

”סבתא מרבה לומר: "אני אוהבת את הארץ“

הקשר הרב דורי