מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מטוניס למושב חגור

סבא גיא ואני רומי
סבא גיא ואחותו התאומה
סיפורו של סבא גיא שעלה לארץ בגיל שלוש למושב חגור

שמי רומי כהן, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבא וסבתא שלי. סבא גיא וסבתא רומי. סבתא רומי כהן נישאה לסבא גיא בוקר ומשנת 1973 עברה לגור עמו במושב "חגור". בחרנו ביחד להעלות את סיפורו של  סבא גיא בוקר.

גיא בוקר נולד בטוניס בשנת 1951 ועלה לארץ ישראל בשנת 1954 באונייה יחד עם הוריו ושניים מאחיו. שני האחים הגדולים פרדי ורפאל עלו בעליית הנוער לבדם והוריו מאוד התגעגעו אליהם והחליטו לעלות בעקבות הבנים לישראל.

כשהוריו הגיעו לישראל הם נשלחו כמו כולם למעברה ליד דימונה. אבא של גיא, אליהו, סבא רבא שלי, עלה על הטנדר והחליט לחפש מקום להתיישב בו. לאחר חיפושים רבים החליט להתיישב במושב "חגור". פפה אליהו היה חקלאי ב"חגור", היו לו רפת ולול והוא גידל ירקות בשטחים. כל המשפחה עבדה במשק. לגיא יש אחות תאומה בשם חיה. השמות שנתנו להם בלידה הם: גיא ופגי.

 אחים תאומים – גיא ופגי

תמונה 1

כשפפה גיגי הלך לגן ביום הראשון לא הסתדר מאחר שלא הייתה שפה משותפת. אז ברח לשדות ואף אחד לא מצא אותו רק אימא שלו בסופו של דבר מצאה אותו בשדות. לפפה גיא יש הרבה סיפורים וחוויות מילדותו במושב חגור. אחד הסיפורים המצחיקים והמפחידים שקרו הוא שהוא ואחותו התאומה חיה שיחקו בגפרורים במחסן של התבואה ותוך כדי משחק בגפרורים נדלקו ערמות החציר ונשרף המחסן. הם ברחו והתחבאו מתחת למיטה במיוחד כשהשוטרים הגיעו לברר את סיבת השריפה.

ביסודי למד גיא, שש שנים בחגור ושנתיים בצופית וכשהגיע לתיכון למד בפתח תקווה, שם למד להיות חשמלאי מטוסים. מאחר ולא הייתה תחבורה מסודרת מהמושב חגור לפתח תקווה, הוא רכב עם אופניו מידי יום לבית הספר.

כשסיים את לימודיו, בגיל 18 התגייס לצה"ל ושירת בסיירת שקד. במהלך השירות נשלח לאפריקה, דרך משרד החוץ, על חשבון הצבא, כאיש ביטחון. זה היה בתקופה שהיו פיגועים בשגרירויות ועוד לא היו אנשי ביטחון. גם לאחר שיחרורו מהשירות בצה"ל, סבא גיא, המשיך לשרת במילואים, הוא שירת כטנקיסט בחיל השריון ובהמשך עבר לחייל האוויר.

סבא גיא עבד 45 שנה בתעשייה אווירית כחשמלאי מטוסים.

הזוית האישית

רומי כהן: היה לי מאוד כיף לעבוד עם סבא וסבתא ואני חושבת שצריך להמשיך עם זה בשנים הבאות.

מילון

חגור - מושב
חֲגוֹר הוא מושב השוכן בין ראש העין לכפר סבא, שנוסד בשנת 1949. בעבר היה מושב שיתופי וכיום הוא מושב עובדים. מייסדי המושב היו יוצאי גדוד 9 של הפלמ"ח, עולים מתפוצות שונות, רובם יוצאי בולגריה ופרס. המושב משתייך למועצה אזורית דרום השרון. (ויקיפדיה)

חגור - מושב
חֲגוֹר הוא מושב השוכן בין ראש העין לכפר סבא, שנוסד בשנת 1949. בעבר היה מושב שיתופי וכיום הוא מושב עובדים. מייסדי המושב היו יוצאי גדוד 9 של הפלמ"ח, עולים מתפוצות שונות, רובם יוצאי בולגריה ופרס. המושב משתייך למועצה אזורית דרום השרון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אף פעם לא לוותר על החלומות שלך“

הקשר הרב דורי