מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה מארגנטינה לקיבוץ בית זרע

שאול ואפרת בקשר הרב דורי עם גיא ואורי
סבא שאול בצעירותו
קופסת הכפתורים של פאני

לסבא שלי קוראים שאול שטיין, הוא נולד בעיירת לה ריוחה שבארגנטינה בתאריך: 17.4.1951.

סבי עלה בגיל שלוש לקיבוץ בית זרע. ההורים שלו הם ישראל ופאני, ויש לו ארבעה אחים: מרים, איילה, ראובן ושרגא (ז"ל), והוא הקטן מבין האחים.

ילדות

בילדותו הוא אהב טיולים, הרפתקאות ולטפס על עצים. הוא לא אהב ללמוד. הוא למד בבית הספר היסודי של בית זרע, ובתיכון למד במוסד החינוכי בקעת כנרות ובכיתה י"א עבר לבית ספר מקצועי "עמל אפיקים". הוא אהב יותר את בית הספר המקצועי, כי עשו בו דברים יצירתיים והשתמשו יותר בידיים. תוך כדי הלימודים היה ספורטאי מחונן, וזכה בשיא בזריקת כדור ברזל לשמונה עשרה מטר ותשעה עשר ס"מ עד היום השיא לא נשבר.

בנערותו הוא היה בתנועת השומר הצעיר.  בצבא שירת בחיל האוויר. ביחידת נ"מ (נגד מטוסים). אחרי  הצבא הוא עבד שנה אחת בבננות ואחרי שסיים את העבודה בבננות, עבד במסגרייה במשך כמה שנים.

תפקידים והקמת משפחה

בהמשך הוא מילא את תפקיד הרב"ש, (רכז ביטחון ביישוב) במשך שלושים וחמש שנה, וב-1982 התחיל לבנות את הג'ונגל כיף בבית זרע. ג'ונגל כיף שבקיבוץ בית זרע בצפון היא פינה טרופית המציעה פעילויות מעשירות עם בעלי חיים נדירים מכל העולם, שאין בה רגע אחד משעמם. תמצאו אצלנו את בעלי חיים מכל הסוגים והמינים ועולם קסום של פעילויות, סדנאות יצירה לילדים, ליטוף, האכלת יד, מתנפחים, טיולי שטח, ימי הולדת, מסיבות ועוד

בשנת 1974 אחרי שסיים את הצבא, הוא התחתן עם לוני וולדמן ונולדו להם שני ילדים: אדוה (אמא שלי) ויניב. לאחר שבע שנות נישואים הם התגרשו, ובשנת 1982 הוא התחתן עם אפרת סחר ונולדו להם שלושה ילדים: שחר (אבא של אורי), נטע וגל.

בשנת 2011 יצא לגמלאות מהמשטרה כרכז בטחון , וכיום הוא עוזר בג'ונגל כיף בתור פנסיונר.

גלגולו של חפץ

בחרתי לספר על קופסת הכפתורים של אמא שלי, פאני. הקופסה הגיעה איתנו מארגנטינה, היו עליה ציורים יפניים והיא היתה מלאה בכפתורים. הכפתורים שימשו את אמא שלי, אך בשבילי הם היו משחק, עולם ומלואו.

קופסת הכפתורים של סבתא רבה פאני

תמונה 1

כיום התחביבים שלי הם – לעבוד בג'ונגל כיף, לבלות עם הנכדים לדוג ולעשות על האש.

הזווית האישית

סבא שאול שטיין, והנכדים אורי שטיין  וגיא ביטון השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר אפיקי ירדן שבקיבוץ אפיקים בתשפ"ג 2023 בהדרכת המורה המובילה יעל גלסמן.

מילון

נ"מ
נ"מ הם ראשי התיבות של המונח "נגד מטוסים" הבא לציין את היחידות ואת אמצעי הלחימה שמטרתם היא הגנה אווירית ויירוט כלי טיס של האויב, לרבות מסוקים, מטוסי קרב וכלי טיס בלתי מאוישים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא שאול: "תעזבו את המסכים, תמשיכו לעשות מה שאתם אוהבים ותאמינו בעצמכם“

הקשר הרב דורי