מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לארץ ישראל

סבא וברק בכיתה של ברק
תוכנית הקשר הרב דורי
מדטרויט מישיגן לארץ ישראל

שמי צבי שוסטק נולדתי ב1960 בדטרויט מישיגן

למדתי בבית ספר "הלל" עד כיתה ח', ובתיכון למדתי בתיכון ציבורי (לא יהודי). עם החברים והאחים שיחקנו כדורסל, בייסבול, טניס, וכדורגל.

העלייה לארץ

הגעתי ארצה בפעם הראשונה בגיל אחת עשרה. מיד התאהבתי בה, והרגשתי שייכות למקום ולעם היהודי. הרגשתי שהגעתי הביתה. ביליתי שני קייצים בירושלים אצל הדודה שלי. זו היתה חוויה מדהימה והבנתי שפה אני רוצה לגור.

עליתי ארצה בשנת 1978 ולמדתי עבודה סוציאלית, באוניברסיטה. התחתנתי, שירתי בצה"ל ויחד עם אשתי הקמנו משפחה במדינת ישראל. היום שבו קיבלתי את תעודת הזהות הייתה מפנה מאוד משמעותי עבורי.

תקופת בית ספר והלימודים

עד כיתה ח' למדתי בבית ספר יהודי. אהבתי ללמוד במיוחד לימודי קודש, וכל מה שקשור להיסטוריה ולהוויה של עולם היהדות. בתיכון עברתי לבית ספר כללי (לא יהודי) והחוויה שם לא הייתה טובה עבורי. רציתי ללמוד במסגרת יהודית. לאחר הלימודים המשכתי בלימוד תורה עם רב שהכרתי בבית הספר היהודי.

תקופת הבגרות

בבגרותי, הייתי מאוד מעורב בהנהגת תנועת נוער יהודי, שמילאה לא רק את הזמן שלי, אלא גם את הכמיהה להיות חלק פעיל של הקהילה היהודית.

התגייסתי לצה"ל בגיל עשרים ושמונה במסגרת שירות שלב ב', שכלל רק טירונות ולאחר מכן שירות במילואים עד גיל חמישים. עברתי קורס קצינים ושירתתי כקב"ן. הייתי מאוד גאה בשירות שלי.

במשך החיים עבדתי במספר תחומים שונים. בתחילה עבדתי כעובד סוציאלי כפקיד סעד לנוער. העבודה היתה קשה ועם הרבה סיפוק ומשמעות. הרגשתי שאני ממש מציל ילדים, ממצבים שמזיקים לנפשם ולגופם ומפנה אותם למסלול שיכולים לעזור להם להתפתח ככל יכולתם. לאחר מכן, עבדתי ביזמות בנדל"ן ובסוף בחינוך יהודי ליהודים בתפוצות. לימדתי וכתבתי מערכי שיעור בחומש.

הכרות, נישואים והקמת משפחה

ראיתי את אשתי, דורית, בפעם הראשונה, כאשר היא העבירה דבר תורה במסיבת אירוסין של חברים. חזרתי למגורים, ואמרתי לחבר שלי שראיתי את האישה שאיתה אני אתחתן. עכשיו הייתי צריך לברר מה שמה, ולמצוא דרך למשוך את תשומת ליבה. ואכן הצלחתי. התחתנו ונולדו לנו חמישה ילדים ותשעה נכדים (בינתיים). במשך השנים עברנו מעיר לעיר, וממדינה למדינה ותמיד חזרה לארץ ישראל.

אנחנו משפחה חמה ומאוחדת, אנחנו מתאספים בחגים ובשבתות בביתנו, לשבתות משפחה, ועורכים במשך השנה טיולים ברחבי הארץ. וכמובן, נפגשים בשמחות של המשפחה.

הזווית האישית

סבא צבי שוסטק והנכד ברק טייגר השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר קשת התקווה באלייקים בתשפ"ג – 2023.

מילון

תעודת זהות
תְּעוּדָה רִשְׁמִית וּבָהּ תְּמוּנַת אָדָם, שְׁמוֹ, כְּתָבְתּוֹ וּשְׁאַר פְּרָטִים אִישִׁיִּים – לְאִשּׁוּר כִּי נוֹשֵׂא הַתְּעוּדָה הוּא הוּא הָרָשׁוּם בָּהּ.

ציטוטים

”היום שבו קיבלתי את תעודת הזהות היה מפנה מאוד משמעותי עבורי.“

הקשר הרב דורי