מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לארץ ישראל של אנייס פחימה

סבתא ולירון
סבתא כיום
סבתא אנייס מספרת ללירון על הילדות והנעורים בפריז, חיי המשפחה, והעלייה לישראל

שלום, שמי לירון, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני רוצה לספר על סבתא שלי מצד אימא, אנייס פחימה.

סבתא שלי נולדה בשנת 1964 בצרפת בבית חולים "סנט אנטואן" בפריז ברובע ה-12. יש לה אח אחד ואחות אחת. כשהיא הייתה בצרפת היא למדה בבית ספר "ברג'נסון" בפריז. כשהיא הייתה בת 19 היא התחתנה עם סבא שלי שוקי, הם הכירו במסיבה משותפת. שם המשפחה שלה לפני שהיא התחתנה עם סבא שלי היה "קאן" ושם המשפחה שלה לאחר שהתחתנה עם סבא הוא "פחימה". סבתא התגוררה ברחוב טיונוויל שגם נמצא בפריז.

לסבתא שלי יש ארבעה ילדים: דויד הבכור (כיום יש לו חמישה ילדים), יונתן (יש לו חמישה ילדים), אימא שלי, קרן (יש לה שני ילדים: אני לירון ואחי אילון) ואחות של אימא ששמה חנה.

סבתא ילדה את הבן הראשון שלה בגיל 20, הבן השני בגיל 23, את אימא שלי היא הולידה בגיל 25 ולבסוף דודה שלי – היא קיבלה אותה בגיל 30.

סבתא שלי ממש אוהבת את ארץ ישראל, זה הארץ האהובה עליה, כשהיא הייתה בת 45 היא החליטה לעשות עלייה ולבוא לגור פה וכך היא הגשימה חלום. רוב הזמן אנחנו הולכים אליה כדי לבלות ביחד, אנחנו גם איתה בחגים לדוגמא: בפסח אנחנו הולכים אליה שבוע לפני כדי לעזור לה לעשות את הניקיון, האוכל וכל מה שקשור לחג. כיום סבתא גרה בנתניה והיא מאוד אוהבת לארח אותנו ולהזמין את כל הנכדים, היא משחקת איתנו גם בכדורגל ועוזרת להורים שלנו לבשל ולהכין את שבת.

הזוית האישית

לירון הנכד המתעד: תכנית הקשר הרב דורי עזרה לי לדעת כל מיני דברים על סבתא שלי שלא ידעתי לפני כן, זה שימח אותי לשאול אותה כל מיני שאלות עליה ונתן לי אפשרות ללמוד קצת יותר על החיים שלה כמו למשל: מתי היא התחתנה עם סבא, באיזה שנה היא עלתה לארץ וכו'. אני שמח שסיפורה מתועד במאגר המורשת.

מילון

הרובע השנים-עשר (פריז)
הרובע השנים-עשר (בצרפתית: XIIe arrondissement) הוא אחד מעשרים הרבעים של פריז, בירת צרפת. הרובע נמצא במזרח העיר, והוא הרובע הראשון בגדה הימנית שעל נתיב נהר הסן. הרובע עבר שינויים משמעותיים בעשור האחרון, בעיקר בסביבות קור-סנט-אמיליון וברסי, שכעת שוכנים שם משרד האוצר הצרפתי, פארק ברסי ואקור הוטל ארנה (הארנה של ברסי). הרובע השנים-עשר מכיל את האופרה בסטיליה, בית האופרה השני בגודלו בפריז. בית האופרה נחנך בשנת 1989, בשנת המאתיים לנפילת הבסטיליה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”להנות מהחיים ולנצל כל רגע“

הקשר הרב דורי