מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה לארץ ישראל – אירינה גורובוי

פעילות כללית במסגרת התכנית
חצר בית הספר אורט גוטמן
מבלארוס לישראל

שמי שלי גורבנידזה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי, אירינה גורובוי. סבתא נולדה בתאריך 4.9.1961 בבלארוס. שם אמה סוניה ושם אביה סמאול.

וכך סבתא סיפרה לי:  "אני ובעלי עלינו לארץ עם שלושת הילדים שלנו, ההסתגלות הייתה קשה, לא ידענו את השפה, לא היו מקומות עבודה, שני הילדים הגדולים שלי גם היו בחיפושי עבודה והבת הכי קטנה (אימא שלך) התחילה ללכת לבית ספר יסודי. שנה ראשונה מיום העלייה לארץ היו רק עבודות מזדמנות לא קבועות, היה קשה בלי עבודה מסודרת, לא היה זמן ללכת ללמוד באולפן וללמוד שפה, שזה עוד יותר היקשה על ההסתגלות.

מקצוע ועיסוק

היום אני עובדת במפעל פלסטיק כ-20 שנה. התחלתי בתפקיד של אורזת ולאחר כחצי שנה כבר קודמתי לאחראית משמרת, לאחר חמש שנים נהייתי מנהלת משמרת, זה התפקיד שלי עד היום.

התחביב היחיד שלי זה לבשל.

היכרות ונישואים ובניית משפחה

הכרתי את בן זוגי בהרקדות ערב במרכז העיר. התאהבנו אחד בשני ממבט ראשון ולאחר חצי שנה של היכרות התחתנו והולדנו שלושה ילדים וכרגע יש לנו כבר עשרה נכדים. בכל החגים כמו פסח, ראש השנה, נובי גוד, כל הילדים והנכדים באים אליי הביתה לחגוג יחד.

אני עדיין לא בגיל של פרישה לפנסיה, יש לי לעבוד עוד חמש שנים.

הזוית האישית

שלי הנכדה המתעדת: היה לי ממש כיף לשמוע על הסיפור של סבתא, לסבתא היה כיף לספר לי את הסיפור שלה.

מילון

פנסיה
פנסיה או גמלה (גמלא בארמית) היא תשלום חודשי המשולם לעמית לאחר פרישתו מהעבודה (פרישה בגיל פרישה או פרישה מוקדמת טרם גיל הפרישה), באירוע נכות לפני הפרישה מהעבודה או תשלום לשארים בעקבות אירוע פטירה של העמית/ה הן במהלך העבודה או לאחר הפרישה מעבודה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני עדיין לא בגיל של פרישה לפנסיה, יש לי לעבוד עוד חמש שנים“

הקשר הרב דורי