מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העבר של סבתא שרה גנזר

אני וסבתי בטיול משפחתי בפריז .
סבא וסבתא שלי בחתונה שלהם.
צברית והאהבה לתנ"ך

סבתא שלי שרה גנזר נולדה בשנה 1959 בישראל, בעיר חיפה.

את ילדותה העבירה סבתא בחיפה.

כשסבתא שלי הייתה קטנה היא אהבה מאוד ללמוד בבית הספר שלה תנ״ך, תנ״ך היה המקצוע המועדף על סבתא שלי. הַתַּנַ"ךְ הוא קובץ הספרים שהם כתבי הקודש היסודיים של היהדות. מבין כל הספרות היהודית, ספרי התנ"ך הם העתיקים ביותר, וכתיבת המאוחרים שבהם הסתיימה שנים רבות לפני תחילת ספירת הנוצרים. עם זאת, ספרי התנ"ך לא נכתבו בתקופת זמן אחת. ויקיפדיה

לימודי סיפורי תנ"ך הם לימודים מרתקים ומעניינים, המביאים אלינו את סיפורם של דמויות היסטוריות מפורסמות בצורה עכשווית, ציורית ובעלת אוריינטציה של גזירת ערך אישי ולמידה מתוך חוויותיהן.

התנ"ך הינו הספר המפורסם ביותר בעולם היושב בבסיסן של דתות גדולות וחשובות. זהו למעשה אוסף של עשרות ספרים שבהם מובאים סיפורן של שורה ארוכה של דמויות, התנסויותיהן, תהליכים שעברו בחייהן, אופן ההתמודדות שלהן והלקח שלמדו. הסיפורים מובאים תמיד באוריינטציה של יחס האדם לאל ויחס האל לאדם, ונותנים מבט על תפקידה של האמונה והכוח העליון בחיי האדם.

סבתא שלי אהבה מאוד תנ״ך ולכן זכרה את שם המורה, סבתא שלי מספרת שהמורה אהב אותה ולכן בחרה להיות מורה לתנ״ך. ואכן סבתא שלי הייתה מורה לתנ״ך במשך הרבה שנים בבית הספר.

המאכל האהוב על סבתא שלי הוא מרק עוף, עוד מהילדות. כשסבא שלי הייתה קטנה אימא שלה נהגה להכין לה מרק עוף. וכיום מרק העוף הוא מאכל משפחתי שאנו נוהגים לאכול כמשפחה.

מרק עוף הוא מרק המבוסס על בישול עוף וירקות. המרק מוגש בדרך כלל ללא העוף, עם או בלי הירקות. בצורתו המסוננת משמש המרק כציר להכנת מאכלים רבים אחרים. אבקת מרק עוף משמשת בבישול כתבלין. ויקיפדיה

סבתא שלי התגייסה בשנת 1977 כשהייתה בת שמונה עשרה. זו היתה שנה מאוד משמעותית בייה של סבתא ובחיי מדינת ישראל:

1977 בישראל (ה'תשל"ז – ה'תשל"ח) הייתה השנה בה חגגה מדינת ישראל 29 שנה מיום היווסדה. השנה בולטת בראש ובראשונה בשל "המהפך" הפוליטי בבחירות לכנסת התשיעית – עליית הליכוד לשלטון לאחר 29 שנות שלטון מפא"י והמערך. נשיא מצרים, אנואר סאדאת, הגיע לביקור היסטורי בישראל ב-19 בנובמבר. במהלך הביקור נשא סאדאת נאום פיוס בכנסת, ביקר במוזיאון "יד ושם", וערך מספר פגישות עם ראש ממשלת ישראל מנחם בגין, במטרה להגיע להסכם שלום. ב-25 בדצמבר הגיע ראש ממשלת ישראל מנחם בגין לביקור במצרים, שם התקיימה ועידת פסגה במטרה להגיע להסכם שלום.

כשהשתחררה בגרה ויצאה לטיול בתאילנד שבו הכירה את סבי. הם התחתנו והקימו את משפחתינו היפה. וסבתא המשיכה לעבוד כמורה לתנ"ך במשך שנים רבות.

הזווית האישית

שירה: היה לי כיף להעביר את הזמן עם סבתא שלי, נהניתי להקשיב לסיפוריה ולמדתי עליה דברים חדשים.

מילון

תאילנד
ממלכת תאילנד היא מדינה בדרום-מזרח אסיה. ידועה גם בשמה הקודם, סיאם. תושבי תאילנד נקראים "תאים". תאילנד גובלת בלאוס מצפון-מזרח, בקמבודיה מדרום-מזרח, במלזיה מדרום, ובמיאנמר מצפון-מערב. ויקיפדיה

ציטוטים

”סבתא שלי אהבה מאוד תנ״ך ולכן זכרה את שם המורה, סבתא שלי מספרת שהמורה אהב אותה ולכן בחרה להיות מורה לתנ״ך“

הקשר הרב דורי