מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העבר של סבתא חיה

סבתא בילדותה
סבתא ואני כתינוקת
עברה של סבתי

קוראים לי חיה קרן, נולדתי בשנת 1949, בחיפה ישראל. השפה בה דיברנו לא הייתה עברית היא הייתה גרמנית, אבא עם תחביבים של טיולים רגליים ותזמורות נגינה בכלל מנגן בשני כלים בית מוסיקלי, אח שלי ניגן באקורדיון ובפסנתר אני ניגנתי, אמא שלי ואח שלי שרו מאוד יפה.

למדתי הוראה ולימדתי מתמטיקה ומדעים, מאוד אהבתי את הוראת המדעים, בשעורים ערכתי ניסויים רבים לתלמידים, יצאנו לטבע בעונות המתאימות לראות פריחה והשפעות של קרינת השמש על התפתחות הצמחייה בצדדים השונים של ההר גם לי היו תחביבים כמו יוגה ומוסיקה.

סבתא בילדותה

תמונה 1

מאז היציאה לגמלאות עוסקת בספורט כדי לשמר את הגוף אני אוהבת להאזין למוסיקה אני הולכת לאופרות והופעות של אומנים ישראלים ואני אוהבת לראות הצגות בתיאטרון. אני מתנדבת כל פעם בארגון אחר התנדבתי בארגון קו חרום למניעת אלימות במשפחה בבית משפט שזה לעזור לאנשים למלא טפסים ולכתוב את תביעתם בתביעות קטנות. לאחרונה התנדבתי בפעמונים ארגון שעוזר למשפחות לתכנן את הכלכלה של ביתם, כדי לעמוד בהוצאות שלהם ולא להיבלע לחובות מיותרים.

לומדת כל פעם דברים חדשים, מאז הקורונה שומעת הרבה מאוד הרצאות בתחומים שמעניינים אותי מדע וכלכלה.

המסר שלי לדור הצעיר

המסר שלי הוא תלמדו ותתפתחו, זה הדבר שמעשיר את האדם ,כמו כן התנדבות ועזרה לזולת עושה טוב וחוזרת אלינו, עסקו בספורט כי הוא טוב לבריאות ולנפש.

משפט או ביטוי שאמרה לי ולא הבנתי: זיי גזונת שביידיש זה אומר תהיה בריא ההורים של סבא שלי דיברו יידיש בבית וגם סבתא שלי יודעת גרמנית וגרמנית זה דומה ליידיש.

הזוית האישית

הנכד מעין: "היה לי כיף ללמוד על סבתא שלי ואיך היה לה בעברה"

סבתא חיה: "היה נעים להיזכר בעברי"

מילון

זיי גזונת
ביידיש זה אומר תהיה בריא סבא שלי יודע יידיש וסבתא שלי יודעת גרמנית וזה דומה ליידיש

ציטוטים

”התפוח לא נופל רחוק מהעץ“

הקשר הרב דורי