מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסרבל ממלחמת יום כיפור

סבא עמית ועילם
סבא עמית והצוות שלו במלחמה על הטנק
הלחימה במצרים במלחמת יום הכיפורים

סבי עמית קורן נולד ב 1950 בחיפה.

בצבא סבי היה מפקד טנק בגדוד 106 בחטיבה 164.

מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. למרות זאת בצפון- בגזרה הסורית נמשכו חילופי האש עוד כמה חודשים. סיפור עמידת מדינת ישראל במלחמה משתקף במספרים. אוכלוסיית ישראל שמנתה ב1973 כ-2,795,000 תושבים יהודים, שילמה מחיר כבד מאוד.  2,673  חיילים נפלו במלחמה הקשה, 7200 חיילים נפצעו. 301  נפלו בשבי(ויקיפדיה)

הוא נלחם במלחמת יום הכיפורים בגזרת סיני מצרים, ולאחר  ימים רבים של קרבות קשים בסיני, הם חצו את התעלה והתקדמו לכיוון העיר קהיר  על כביש קהיר –סואץ.  ב 1973  .24.10.  כשהיו תשעים ק"מ  מקהיר נתקלו במארב גדול של טנקים מצרים. בקרב הזה נהרג מפקד הגדוד חיים זיו ז"ל . כתוצאה מכך הם חזרו והתמקמו בקילומטר ה101 שם נחתם לבסוף  ב 1973  .25.10 הסכם הפסקת האש. כך היו לגדוד שהגיע הקרוב ביותר לקהיר-והרחוק ביותר  מישראל.

בגלל המרחק וחוסר תקשורת הוכרז  סבי  כנעדר. רק לאחר חודש  וחצי הוא הצליח ליצור קשר עם המשפחה. עם תום הקרבות במצרים הועבר הגדוד כתגבורת לגזרת סוריה, שם המשיכה הלחימה עוד חצי שנה. סבא עמית  היה מגויס שבעה חודשים. לוחמים רבים נפצעו, ומבין חיילי  הגדוד נפלו בקרבות תשעה לוחמים. חולצת הסרבל עמיד האש שימשה את סבי במלחמה. אך  הסרבל הזה לא סייע והם נפגעו .היום  סרבלי השריונאים  שונים  ומתוחכמים בהרבה ומגנים טוב יותר על אנשי הצוות.

חולצת הסרבל עמיד האש שימשה את סבי במלחמה

תמונה 1

הזווית האישית

עילם הנכד ועמית הסבא: היה מאוד חשוב ומעניין  לשמוע ולהשמיע את סיפור המלחמה, וללמד את הדור הצעיר מה עברו הסבים. חוסנה של מדינת ישראל משתקף במלחמה הזו, למרות גודל ההפתעה והמחיר הכבד מנשוא.

מילון

הק"מ ה101
בק"מ ה101 על כביש סואץ קהיר נחתם שלב ראשון של הסכם השלום עם מצרים לאחר מלחמת יום כיפור.

ציטוטים

”חוסנה של מדינת ישראל משתף במלחמה הזו, למרות גודל ההפתעה והמחיר הכבד מנשוא. “

הקשר הרב דורי