מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא תקווה ורוני חיימוב

אני וסבתא שלי (תקווה)
סבתא למדה ביה"ס לאפנה מרים
בית ומשפחה, מצוע-עיסוק ויהדות ומסורת

הילדות והמשפחה שלי מאת: תקווה ורוני חיימוב נולדתי באיראן בשנת 1948. גדלתי שם עד גיל 3, כך שאנני זוכרת הרבה. עליתי עם אמי ואחותי רותי שהייתה צעירה ממני בשנה והגענו לישראל. בישראל חיכו לנו אחי אריה, דודה ודוד. גרנו אצלם תקופה בעיר תל אביב,  עד שעברנו לבית שלנו בבני ברק.
 
הלכתי לבית ספר יסודי שקראו לו "יסודות". כשהיינו חוזרים מבית הספר היינו אוכלים ומיד לאחר מכן היינו מכינים שיעורי בית, ואחר כך היינו יורדים לשחק בחצר עם כל ילדי הסביבה עד הערב. שיחקנו בחבל, בקלאס, חמש אבנים, מחבואים, תופסת וכדור ואלו היו השעות המאושרות ביום.
 
אמי עבדה מאוד קשה באריזת תפוזים ואחר כך היא עבדה בתפירה. אני למדתי בתיכון: "בית ספר לאופנה מרים", שלמדו שם עיצוב אופנה. אחרי זה עבדתי בתפירה ועזרתי בפרנסת הבית. לאחר מכן עברתי לעבוד במשרד "לאן" בתל אביב ושם  הכרתי את בעלי אבנר. התחתנו ונולדו לנו שלושה בנים. ארז, אלון ודניאל.
 
גידלתי את משפחתי עם בעלי. גידלנו אותם על פי מסורת ישראל. בני ובעלי הלכו כל יום שישי ושבת  לבית הכנסת. וכל יום שישי היינו עושים ארוחת שבת (קידוש). ועד היום שהילדים כבר נשואים,  אנחנו ממשיכים במסורת זו. כל יום שישי כולם באים ואנחנו עושים קידוש. שבעלי היה חוזר מחו"ל היה הולך להתפלל בבית הכנסת  ברכת הגומל.
 
כיום יש לי שישה נכדים. עמית, דנה, מיקה, יהונתן, נועה ורוני. אנחנו גרים בקרבתם, ואני עוזרת להם בשעת הצורך. לפני כמה שנים הייתי עוסקת בתפירה ובמתנות לילדים. כגון: שמיכות, חיתולים, בובות וכו…. 
 
משוב על תכנית הקשר הרב דורי
רוני הנכדה: " מהמפגשים והסיפורים של סבתא, למדתי דברים חדשים, היה מושג שאני לא הכרתי "ברכת הגומל", שפירושו של ביטוי זה הוא: בִּרְכַּת הַגּוֹמֵל היא ברכת שבח לה' על טובה שגמל למברך, שאותה מברך אדם שהיה בסכנת חיים או בסכנה משמעותית אחרת וניצל ממנה. (מתוך מילון של הקשר הרב דורי.)
 
"אני למדתי על החיים של סבתא שלא ידעתי קודם, כמה חשוב לשמור על הקשר המשפחתי. כי משפחה היא מעל הכל".
 
העשרה
"בית ספר לאופנה מרים": אתר המכללה.
"1954 – בית הספר לאופנה מרים נוסד על ידי מרים קוליוק ז"ל שהיתה מומחית בתחום לאופנה ועלתה לארץ מארגנטינה ביחד עם בנה דב קוליוק שעלה כבר בשנת 1948 בתור מח"ל (מתנדבי חוץ לארץ).
בית הספר לאופנה מרים היה המוסד הראשון בארץ ללימודי האופנה והתפירה והוקם במטרה להכשיר כח עבודה מקצועי בארץ. ברגע שהוקם והחל בי"ס מרים לפעול וללמד את מקצועות האופנה פנו ממשרד החינוך על מנת שיכשיר וילמד את תחום האופנה והתפירה כתיכון מקצועי ואכן כך היה במשך שנים ארוכות בה למדו התיכונים בכיתות ט עד יא. בית הספר מרים לימים הפך למכללה לאופנה מרים שהינה מכללה המתמחה בהכשרת כח עבודה מקצועי בתחומי האופנה הסטיילינג ועיצוב אביזרי אופנה.מנהלי המכללה כיום הם הדור השלישי שמעון ורוני קוליוק הנכדים של מייסדת המכללה".
תשע"ו

מילון

ברכת הגומל
בִּרְכַּת הַגּוֹמֵל היא ברכת שבח לה' על טובה שגמל למברך, שאותה מברך אדם שהיה בסכנת חיים או בסכנה משמעותית אחרת וניצל ממנה.

ציטוטים

”נכדה רוני אומרת, "כמה חשוב לשמור על הקשר המשפחתי. כי משפחה היא מעל הכל".“

הקשר הרב דורי