מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא שרה סלע

סבתא ואני בסדנת שוקולד
סבתא בילדותה
סיפור ילדותה של סבתא שרה

שמי שרה סלע, נולדתי בשנת 1953 בישראל בעיר חדרה, להורים ניצולי שואה.

גדלתי במושבה קטנה בשם כרכור, בה לכל משפחה היה בית פרטי עם חצר גדולה. כרכור הוא אחד היישובים היהודיים המעטים שאימצו לעצמם את השם הערבי של המקום אף שאין לו זיקה לשפה העברית או להיסטוריה יהודית. כרכור היה כפר ערבי ששכן בסמוך למקום בו ממוקמים כיום קיבוץ עין שמר ומושב גן השומרון

גידלנו בחצר כל מיני בעלי חיים כמו תרנגולות ותוכים, וגם גידלנו את הירקות והפירות שלנו לבד, זה היה כמו בוסתן. היו לי הרבה חברים מהגן ומבית הספר. אני זוכרת ששיחקנו הרבה בשכונה, כל יום עד הערב, בעיקר שיחקנו מחבואים, דג מלוח, קלאס וחמש אבנים, אני מאוד אהבתי לשחק כדורעף וגם הייתי שחקנית כדורעף.

לתנועת "השומר הצעיר" הגעתי כשהייתי בכיתה ה', היו לנו פעולות מעניינות, וגם הרבה טיולים, ויצאנו גם למחנות עבודה בקיבוצים. הייתי בשומר הצעיר עד כיתה יב' אחרי כיתה יב' התגייסתי לצבא.

החלום שלי היה להיות גננת ולכן כשהתגייסתי לצבא, הייתי מורה חיילת, שיבצו אותי בבאר שבע ודימונה.

אחרי הצבא למדתי בסמינר למורות בבאר שבע, וכשסיימתי התחלתי להיות מורה בקיבוץ בית קשת בגליל התחתון. בֵּית קֶשֶת הוא קיבוץ באזור הגליל התחתון השייך למועצה אזורית הגליל התחתון. בית קשת נמצאת כ-175 מטר מעל פני הים. ויקיפדיה.

זכורה לי היטב מורה ותיקה לחינוך מיוחד שהדריכה אותי, הייתי באה אליה הביתה, והיינו מכינות יחד את  מערכי השיעורים. שם הכרתי את בעלי, שהיה בן קיבוץ בית קשת, ושם נולדו לי שני ילדיי.

כעבור אחד עשרה שנה  עזבנו את הקיבוץ ועברנו להתגורר בטבעון. בטבעון גרנו שנתיים ועברנו לעפולה, שם עבדתי כמזכירה רפואית בבית חולים העמק במשך עשרים ושמונה שנים עד שיצאתי לפנסיה.

היום אני מקפידה לעשות דברים שאני אוהבת, אני מתנדבת ב"ידיד לחינוך" בבית ספר יסודי. ידיד לחינוך היא עמותה שנוסדה בשנת 2007 ועוסקת בהפעלת גמלאים מתנדבים במערכת החינוך בישראל. מייסדי העמותה הם דינה בנקלר, נמרוד אקרמן ומשה רביב, אשר שימש גם כיושב ראש הוועד המנהל שלה עד ספטמבר 2021. יושבת ראש העמותה היא לאה רוזנברג, ומנכ"ל העמותה הוא אורי פרג. ויקיפדיה.

כמו כן אני הולכת לחוגים רבים מפסלת, מציירת, ויוצרת כל מיני דברים, ובנוסף מטיילת בארץ, ומבלה הרבה עם ששת הנכדים שלי.

הזווית האישית

גלי: היה לי כיף לשמוע סיפורים מהילדות של סבתא שלי, ואני רוצה לאחל לה את כל הטוב שבעולם.

מילון

גמלאות
פרישה לגִמְלָאוֹת היא סיום העבודה בעיקר עקב גיל (בין אם הגעה לגיל פרישה, או גיל אחר) או מסיבות אחרות (כגון בריאות). ויקיפדיה

ציטוטים

”גידלנו בחצר כל מיני בעלי חיים, כמו תרנגולות ותוכים, וגם גידלנו את הירקות והפירות שלנו לבד, זה היה כמו בוסתן“

הקשר הרב דורי