מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא שלי, שושנה נחום

אני וסבתא שלי ביום הולדתי
סבתא בצעירותה
ההכרות עם סבא וחשיבות הלימודים

שלום, קוראים לי שושנה נחום. שם משפחתי הקודם היה גלאם ושמי הקודם היה ורדה.  נולדתי בטריפולי שבלוב, שלושה ימים לפני צום תשעה באב. להוריי קראו רפאל ושולה וארץ מוצאם היא לוב.

בצעירותי

תמונה 1

גדלתי בטריפולי שבלוב, ובגיל שנתיים וחצי עליתי לארץ, גדלתי במעברה בפרדסיה. למדתי בבית ספר "עלומה" עד כיתה ג' בפרדסיה, לאחר מכן יצאתי לעבוד כדי לעזור לאימא. הייתי חרוצה ואהבתי ספורט וחקלאות. אהבתי לעזור לכולם, ולשמור על הילדים, כדי שיתנו לי כסף לקנות סוכריות טופי.

מפה של לוב, ארץ מוצאם של הוריי

תמונה 2

היכרות, נישואים והקמת משפחה

הכרתי את סבא (ישראל נחום) כשהייתי בת 18 דרך חברה שאמרה לי שיש מישהו נחמד שהיא רוצה שאני אכיר, כך הכרנו ומאז לא נפרדנו אחד מהשנייה. סבא מיד הכיר לי את אימא שלו ומשפחתו. התחתנו בבית הכנסת "שלוש" בתאריך 23.3.1962. בחתונתי לבשתי שמלה לבנה עם נעליים לבנות.

יום נישואינו

תמונה 3

התחביבים שלי הם לבשל חריימה, לעזור לאנשים וללכת לשוק, אני אוהבת את הריחות והתנובה הטרייה.

מסר לדור הצעיר

המסר שלי לדור הצעיר הוא – תלמדו! חשוב ללמוד. אני מצטערת שלא עשיתי את זה ושהלכתי לעבוד בגיל צעיר במקום ללמוד. ללמוד זה חשוב, רק עכשיו אני מבינה בגיל שלי איזו טעות עשיתי שלא ישבתי ולמדתי.

הזוית האישית

ליאם הנכדה המתעדת: היה לי מאוד מעניין לעבוד עם סבתא שלי ולדבר איתה הרבה, ואני חושבת שהקשר בינינו נהפך ליותר טוב. אני חושבת שזה חשוב להיזכר ביחד.

סבתא שושנה: מטלת החקר הזכירה לי הרבה זיכרונות טובים, וחלקם פחות טובים. מאוד נהניתי לעבוד עם נכדתי והיה לי כיף להיזכר בשורשים שלי. אני מקווה להשאיר הרבה דברים טובים לנכדים.

מילון

לוב
מדינת לוּב (בערבית: دَوْلَة لِيبِيَا) היא מדינה בצפון אפריקה הגובלת בים התיכון, מצרים, סודאן, צ'אד, ניז'ר, אלג'יריה ותוניסיה. בירת לוב היא טריפולי. דתה הרשמית של לוב היא האסלאם, ושפתה הרשמית היא ערבית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”למדתי מסבתא שלי שלא משנה מה - תמיד יש ממה ללמוד בחיים. צריך ללמוד ולהשקיע“

הקשר הרב דורי