מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבתא בתיה חיימוביץ

אני וסבתא
סבתי בקבלת ספר התורה
ילדותי בקריית ים

שמי בתיה חיימוביץ, קראו לי על שם סבתא שלי שנפטרה – "בתיה" (בת ה'). שם המשפחה שלי הוא פוקס -fox (שועל).

נולדתי ב18.7.1954 בבית החולים רוטשילד בחיפה. את יום הולדתי אני חוגגת בדרך כלל עם המשפחה במסעדה. הייתי אחות בכורה והייתה לי אחות אחת שסבלה מאוטיזם והייתה במוסד מגיל ארבע, אז גדלתי כבת "יחידה".

 

אוטיזם הוא שם כללי לקשת של מצבים שמאופיינים בהפרעה התפתחותית־נוירולוגית נרחבת. לאוטיזם שני מאפייני בסיס עיקריים: 1. קושי בתקשורת בין אישית – קושי ביצירת קשרים ואינטראקציות חברתיות, קושי בהבנת אינטראקציות מילוליות ולא מילוליות וקושי ליצור חברויות עם בני גילם. קושי בשיתוף האחר במשחק או קושי בשיתוף ההורה בחוויה וברגשות. 2. פעילויות, דפוסי התנהגות ותחומי עניין מוגבלים וחזרתיים – נראית תלות בפעולות שגרתיות, היצמדות להרגלים, טקסים חריגים, קושי להתמודד עם שינויים והתנהגות חזרתית המתאפיינת בטווח צר של תחומי עניין.(אתר מילמן)

 

 גדלתי בקריית ים א', קִרְייַת יָם היא עיר במחוז חיפה בישראל, אחת מערי הקריות. נוסדה בשנת 1941 והוכרזה כעיר בשנת 1976. קריית ים גובלת בצפון במפעל רפא"ל, במזרח בקריית מוצקין ובקריית שמואל, בדרום בקריית חיים, ובמערב בים התיכון.(ויקיפדיה).

היה לנו בית עם שני חדרים וכשהיה חם היינו ישנים במרפסת, הייתה לי גינה ואהבתי לשתול בה פרחים. אהבתי לאסוף בולים, מפיות, פרחים מיובשים, מחזיקי מפתחות, מטבעות, כפתורים מיוחדים ואהבתי גם לסרוג ולרקום מפיות. אהבתי לשמוע שירים בארץ ישראל, כגון שירי מלחמה ושירים של להקות צבאיות. אהבתי לשחק משחקי קופסא כגון מונופל, דמקה, שש בש וקלפים.

 למדתי בבית הספר היסודי אורים ובתיכון רודמן, ועבדתי ברפאל במשך שלושים ושש שנים בתור הנדסאית תוכנה.רַפַאֵל – מערכות לחימה מתקדמות בע"מ היא חברה ממשלתית ישראלית, שעוסקת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, לרבות טילים ומערכות הגנה אקטיבית. החברה הוקמה בשנת 1948, כיחידת סמך של משרד הביטחון. בסוף שנות השמונים נקלעה למשבר כלכלי, ובעקבותיו הפכה לחברה ממשלתית. (ויקיפדיה).

הזווית האישית

איתי: למדתי על אחותה של סבתא שלי, ועל הילדות שלה התחביבים שלה והעבודה שלה.

סבתא בתיה: הרגשתי שהנכד שלי יותר מתחבר אליי במהלך הפרויקט

מילון

אבואלה
סבתא בספרדית

ציטוטים

”אהבתי לאסוף בולים, מפיות, פרחים מיובשים, מחזיקי מפתחות, מטבעות, כפתורים מיוחדים ואהבתי גם לסרוג ולרקום מפיות“

הקשר הרב דורי