מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

כדורגל המשחק האהוב על סבא משה זייד

ב 2020 בבר מצווה של אח שלי בתל אביב.
ב 1980 בדשא בכפר סאלד עם אבא שלי
חייו של סבא

שמי משה זייד נולדתי בשנת 1950 בארץ ישראל, בעיר רמת גן. במשפחתי יש לי אחות אחת, ובילדותי  מאוד אהבתי למתוח את אחותי.

בית הספר היסודי שבו למדתי שמו "יסודות" והתיכון שבו למדתי היה אורט סינגאלובסקי. בית הספר היסודי שלי היה בעיר בני ברק והתיכון היה בתל אביב. אני תמיד חלמתי להיות רב חובל, אך הורי לא הרשו לי.

בבית הספר שלי היה נבחרת בית ספר ורציתי להתקבל אליה, אבל מי שבחרו את חברי הנבחרת רצו יותר את השחקנים הגבוהים יותר ואני הייתי ילד די נמוך. בקבוצה היו הרבה פציעות וביקשתי להתקבל לנבחרת ובסוף קיבלו אותי. הייתי שחקן כדורגל טוב. וגם אלוף במילוי ופתרון חידונים.

המשחקים שאני הכי אהבתי בילדותי היו לשחק כדורגל, שני דגלים והוקי. המקצוע שאני הכי אהבתי בחיים היה מוזיקה והמקצוע שהכי אהבתי בבית ספר היה מתמטיקה. אני הכי שנאתי שההורים שלי הצדיקו את המורים. הממתק שאני הכי אהבתי בילדותי היה זיזימותק. המאכל שאני הכי אהבתי היה סנדוויץ'. הצבעים שאני הכי אהבתי היו צבעי – צהוב וכחול משום שאהדתי ועדיין אני אוהד את מכבי תל אביב. אני מאוד אוהב לקרוא ספרים ואני הכי אהבתי לקרוא אינציקלופדיות.

בשנת 1980 בדשא בכפר סאלד עם אבא שלי

תמונה 1

בבגרותי הכרתי את מירי, ולאחר תקופת חברות התחתנתי עם מירי וביחד הבאנו לעולם את ערן הילד הבכור שלנו, ליאור, אוהד ולירון הילד הקטן.

אני שייך לדור שבו זכינו להיות עדים להתפתחויות טכנולוגיות עצומות. ומימי ילדותי שבהם אפילו לא היו לי למשל אוזניות והיום בשיאה של ההתפתחות הטכנולוגית בה חיים הנכדים שלי.

הזוית האישית

עדי זייד: בתוכנית של הקשר הרב דורי אני מאוד נהנתי למדתי מהתוכנית יותר על סבא שלי והוא סיפר לי סיפור על איך הוא היה בנבחרת הכדורגל של בית הספר שלו.

משה זייד: נהנתי לספר לנכדי את הסיפור של חיי סיפרתי לו איך התקבלתי לנבחרת הכדורגל של בית הספר שלי ומה עשיתי כשהכריזו על הקמת המדינה.

מילון

יסודות
בסיס

ציטוטים

”אני תמיד חלמתי להיות רב חובל אך הורי לא הרשו לי.“

הקשר הרב דורי