מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא עדי גד

עדי גד ועידן
עדי גד במהלך שירותו
קורות חיי - ילדות צבא והקמת משפחה.

שמי עדי גד, נולדתי בישראל בעיר עכו בתאריך 18.02.1954

ההורים שלי בחרו עבורי את השם עדי. הם חיפשו שם שיהיה על שם סבתא אסתר (אמא של אבא שלי) אבל מכיוון שלא מצאו שם של בן שמזכיר את השם אסתר, הם לקחו את המלצת השכנה, המורה לספרות, שהציעה את השם עדי, שם שלא היה מקובל בימים אלו. לשאלת ההורים מה זה עדי, הסבירה המורה שעדי זה בעברית תכשיט וביידיש המשמעות היא שובב.

ההורים שלי הם יוסף וצ'רנה. יוסף נולד בשנת 1927 בפולין. צ'רנה נולדה בשנת 1927 ברומניה.

יוסף היה בשואה החל מגיל שלוש עשרה ועד גיל שמונה עשרה. הוא שרד את השואה במחנות העבודה של הגרמנים בפולין. בגיל עשרים ניסה לעלות לישראל, בספינת מעפילים וגורש לקפריסין למחנות עולים, שם פגש את אימי והם התחתנו במחנה. שם גם נולד אח שלי יצחק.

בשנת 1948 עם הקמת המדינה המשפחה הועלתה לישראל. אני נולדתי בעכו וגרתי בעכו עד כיתה ח'. למדתי בבית הספר התיכון בסמ"ת (בית ספר מקצועי תיכון) בחיפה. בכיתה ט' עברנו לגור בקרית מוצקין.

בילדותי לא היו מחשבים, טלוויזיה וטלפונים ניידים. ורב המשחקים היו רק מחוץ לבית. שיחקנו כדורגל, כדורסל, מחבואים, תופסת, מחניים קלאס, גולות וגוגואים.

היו אלו שנות עליה לארץ ישראל ומכאן נובעות תרבויות שונות שנפגשו באותה שכונה: ההורים שלי מרומניה ופולין השכנים מלמטה הגיעו ממצרים, השכנים ממול הגיעו מתוניס, בקיצור קיבוץ גלויות. עם חלק מחברי הילדות נשארתי בקשר חברות עד היום.

השירות הצבאי

התגייסתי לצה"ל באוגוסט 1973 לחיל החימוש חודשיים לפני מלחמת יום הכיפורים. במלחמה עסקנו בזיווד נגמ"שים במכשירי קשר שהגיעו מארה"ב. יצאתי לקורס קצינים והפכתי לקצין בחיל החימוש. התמחיתי בתחום התחמושת וסיימתי את שירותי בצה"ל בדרגת סא"ל בשנת 1995.

אני בעל תואר מהנדס תעשייה וניהול. לאחר עשרים ושתיים שנות שירות, פרשתי מצה"ל, יצאתי לאזרחות, ניהלתי את מפעל התחמושת של "סולתם מערכות", וכעבור עשר שנים הקמתי חברה בשם "גד סחר חוץ בע"מ,. החברה נתנה שירותים לחברת רפא"ל בתחומים בטחונים.

הקמת משפחה

את דליה הכרתי כאשר הייתי בן שבע עשרה, בהיותי תלמיד בתיכון, ומאז דרכנו לא נפרדו עד היום. באוגוסט 1976, בגיל עשרים ושתיים התחתנו. בשנת 1979 נולד בננו הבכור אסף .

בתחילה גרנו בקרית אתא במשך כשנתיים, משם עברנו לקריית ביאליק ובהמשך עברנו לגור בקיבוץ בית העמק, בשנת 1982 נולד מורן. ב1985 עזבנו את הקיבוץ ועברנו לגור בקרית ביאליק. ב 1991 נולדה בתנו שחר. ב 1993 עברנו לגור בישוב עדי ושם אנו גרים עד היום.

התחביבים שלי – אהבתי מאוד לשחק כדורגל, לצייר, לנגן בגיטרה, ולשחק ברידג.

כאשר הגעתי לגיל שישים החלטתי לצאת לגמלאות, את זמני הפנוי, אני מקדיש למשפחה ולנכדים במיוחד.

ובנוסף מתנדב לפעילות שונות למען הקהילה.

מסר לדור הצעיר המשפחה היא מרכז העולם. תמיד צריך לשמור עליה לטפח ולסייע אחד לשני. בנוסף יש לתרום לקהילה ולמדינה כל אחד על פי יכולתו. נחישות והתמדה הם המפתח להצלחה.

הזווית האישית

סבא עדי והנכד עידן: נהנינו מאוד מהתהליך המשותף, ואנחנו ממליצים לכולם להשתתף בתוכנית הקשר הרב דורי.

מילון

ברידג
ברידג' הוא משחק קלפים מבוסס לקיחות, משחק חשיבה וענף ספורט לא אולימפי. במשחק משתתפים ארבעה שחקנים, המחולקים לשני זוגות יריבים. בני הזוג יושבים זה מול זה. לאחר שלב מקדמי של חלוקת חפיסת הקלפים בין השחקנים, כך שכל שחקן מקבל 13 קלפים, מתחיל המשחק. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יש לתרום לקהילה ולמדינה כל אחד על פי יכולתו. נחישות והתמדה הם המפתח להצלחה“

הקשר הרב דורי