מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא יצחק אלימלך

אני וסבא ביחד מצטלמים ליד הארקולס
סבא בילדותו
סבא מספר על מנהיגות

שלום שמי איציק אלימלך נולדתי בשנת 1960בחיפה.

כיום אני בן שישים ושלוש ועדיין גר בחיפה, ויש לי שלוש בנות. הנכד שלי   יהלי שהוא בן אחת עשרה והוא גר בבסיס רמת דוד, ראיין אותי בנושא מנהיגות.

נולדתי בישראל גדלתי בחיפה עבדתי בבזק, בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ המוכרת בשם המקוצר בזק היא חברת תקשורת ישראלית המספקת שירותי טלפון ואינטרנט. החברה הוקמה ב-1980 כחברה ממשלתית האחראית על שירותי התקשורת בישראל, שהופרדו ממשרד התקשורת שבמסגרתו פעלו עד להקמת החברה. ויקיפדיה.

המנהיגות נחשבת תכונה חשובה בחברה האנושית והניסיון להבין ולהגדיר מנהיגות מעסיק פילוסופים וחוקרים כבר משחר ההיסטוריה הכתובה. לפי אריסטו, המנהיגות מורכבת מאמינות (אתוס), הנמקה (לוגוס), ופאתוס. התאוריות המדעיות המסורתיות טענו שאדם נולד או לא נולד עם כישורי מנהיגות. תאוריות עכשוויות בפסיכולוגיה, לעומת זאת, טוענות כי היבטים רבים במנהיגות ניתנים לרכישה. במקביל, גישות מודרניות נוטות להתייחס למנהיגות כאל תופעה התלויה בהקשר.

אני חושב שמנהיגות זה כמו בצבא, כשמפקד יודע להנהיג את החיילים, מפקד הוא מי שבמסגרת גוף בעל מבנה היררכי, אוחז בסמכות להורות לכפופים לו מה לעשות ואשר נושא באחריות לתוצאות הוראותיו. לפיקוד היבטים רבים, עליהם ניתן למנות את הניהול, קבלת החלטות, הכשרה, חניכה, אימון, שליטה וחינוך. פיקוד הוא אמצעי שליטה נוח בגופים בהם יש היררכיה ברורה והעוסקים בעניינים בהם יש לפעול במהירות כמו צבא וזרועות ביטחון אחרות, או ספינה. לרוב, מוענקות סמכויות פיקוד לבוגר קורס פיקודי, אך לעיתים אין מהווה ההכשרה הפורמלית המוקדמת תנאי לפיקוד.

או מורה שיודעת להדריך את התלמידים, או מנהל עבודה שיודע לעבוד עם עובדים. מנהיגות מתבטאת בכך שאתה יודע לקחת אחריות על כולם ולכוון אותם.

אני חושב שתחומי מנהיגות הם:

מנהיג מדיני – מנהיג שמנהיג את העם שלו,

יש גם מנהיגות צבאית שהתכונות שלו זה לשמור על האזרחים, ולדעת מתי צריך לתקוף ומתי לא.

יש גם מנהיג חברתי, שמכוון את החברה למקומות טובים והוא קובע.

אני חושב שמנהיג זה אדם שהאנשים מאמינים בו, והוא דוגמה לחיקוי. אדם מוערך שאנשים מחקים אותו ורואים מה שהוא עושה. כשהם מעריכים אותו זה בעצם מראה כמה הוא מנהיג, וכמה הוא איש דגול.

המנהיג שהשפיע עלי

היה לי בצבא מפקד, שהדריך אותי ,והיה מורה שלי לחיים. הוא כיוון אותי למקומות טובים מגיל מאוד צעיר, והראה לי איך לבחור בדרך הנכונה.

הזווית האישית

יהלי: היה לי מעניין להקשיב לסבא, למדתי ממנו הרבה.

מילון

מנהיגות
חבר האנשים המנהלים ציבור או מפלגה ראשי צבור או מפלגה: המנהיגות גלתה יכולת ויזמה.

ציטוטים

”היה לי בצבא מפקד שהדריך אותי והיה מורה שלי לחיים .“

הקשר הרב דורי