מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של סבא איציק אמזלג

אני וסבא שלי
סבא שלי כשהיה צעיר
סבא מספר על מנהיגות

שלום קוראים לי איציק אמזלג נולדתי ב1957 בטבריה, ולנכד שלי קוראים ליאם.

יש לי חמישה ילדים ואני גר בטבריה. טְבֶרְיָה היא עיר במחוז הצפון בישראל, בגליל התחתון ובבקעת כינרות. טבריה שוכנת לחופה המערבי של הכנרת והיא העיר היחידה הממוקמת לחופי ימה זו. מספר תושביה מוערך ב-2019 בכ-44,845. שטח השיפוט שלה הוא כיום 15,392 דונם. העיר נוסדה בשנת 20 לספירה על ידי הורדוס אנטיפס ונקראה על שמו של הקיסר הרומי טיבריוס. ויקיפדיה.

גדלתי בטבריה ועבדתי במגן דוד אדום. מגן דוד אדום בישראל, המוכר גם בראשי התיבות מד"א, הוא ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. הארגון בנוי על-פי הדגם של הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, והוא מספק שירותי עזרה ראשונה, פינוי נפגעים באמצעות אמבולנסים, שירותי הדם של ישראל, הדרכת עזרה ראשונה ורפואת חירום ופעילות הומניטרית בישראל וברחבי העולם. ויקיפדיה.

נכדי ליאם גר בקיבוץ יפעת, שהוא הוא קיבוץ בעמק יזרעאל, השוכן על כביש 73, ממערב נמצא נחל צבי וקיבוץ גבת, ממזרח נמצא נחל יפעת וקיבוץ שריד, בכניסה לקיבוץ נמצא בית התרבות האזורי, בסמוך לו נמצאים: בית הספר האזורי "העמק המערבי" והמוזיאון לראשית ההתיישבות, הקיבוץ נמצא בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל.

מנהיגות בעיני היא כוח, התמדה, חוכמה, רצון. ידוע שיש תחומי מנהיגות שונים, מהם למשל יאסר ערפאת. הוא היה בארגון טרור שרצה לעשות רע לאנשים. אני מגדיר כמנהיג, למשל את  יצחק רבין, שהשפיע עלי בגלל שהוא רצה לעזור לאנשים, ולמדינה. למרות שלא הכרתי אותו אופן אישי, הוא מאוד השפיע עלי.

יִצְחָק רַבִּין (להאזנה (מידע • עזרה);‏ א' באדר ה'תרפ"ב, 1 במרץ 1922 – י"ב בחשוון ה'תשנ"ו, 4 בנובמבר 1995) היה ראש ממשלת ישראל החמישי והרמטכ"ל השביעי של צה"ל.רבין היה מפקד גדוד בפלמ"ח, מפקד חטיבת הראל במלחמת העצמאות, הרמטכ"ל השביעי של צה"ל עליו פיקד בעת מלחמת ששת הימים. לאחר פרישתו מצה"ל היה שגריר ישראל בארצות הברית וראש ממשלת ישראל מטעם מפלגת העבודה בשתי קדנציות: הראשונה בשנים 1974–1977, במהלכה יצא אל הפועל מבצע יונתן, והשנייה בשנים 1992–1995, שבמהלכה נחתמו הסכמי אוסלו והסכם השלום עם ירדן. בנוסף כיהן כשר הביטחון במשך כתשע שנים.

הזווית האישית

ליאם: נהנתי מאוד לשוחח עם סבא על מנהיגות.

מילון

כח התמדה
כשמציבים יעדים ומטרות לגבי מה שאנחנו רוצים להשיג ובעזרת התמדה ועשייה מגיעים ליעד.

ציטוטים

”אני מגדיר כמנהיג, למשל את  יצחק רבין, שהשפיע עלי בגלל שהוא רצה לעזור לאנשים, ולמדינה. למרות שלא הכרתי אותו אופן אישי, הוא מאוד השפיע עלי“

הקשר הרב דורי