מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסיפור של ז'קלין פנינה שטרית

אני וסבתא ביום הולדתי ה12
זאת סבתא שלי שהייתה קטנה .
קורות חיי סבתא ז'קלין

קוראים לי ז'קלין – פנינה שטרית. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי טוהר כהן, לה סיפרתי את קורותיי.

נולדתי במרוקו בעיר סלה בשנת 1946, ליד עיר הבירה רבאט בשם ז'קלין למשפחת אוחיון. ההורים שלי היו צעירים מאוד בשנות ה-20 שלהם והיו ציונים.

העלייה לישראל והחיים במעברה

בשנת 1950 עלינו לארץ ישראל באונייה "נגבה". הגענו לארץ ישראל למעברת תלפיות בירושלים. הילדות במעברה הייתה קשה מאוד- גרנו באוהל חמש נפשות ואחר כך במבנה מאבן. בשנת 1956 עברנו לגור בשיכון בקטמונים, שם התנאים היו יותר טובים.

 בילדותי

תמונה 1

לימודים

בכיתה ה' המורה דרשה ממני לשנות את השם שלי לשם עברי, אז שיניתי את שמי לפנינה. הייתי תלמידה חרוצה ולכן קיבלתי מלגת לימודים בתיכון. בתיכון למדתי בבית ספר "סליקסברג" במגמת אופנה, לאחר מכן למדתי בסמינר למורים "דוד ילין".

אני רוצה לציין שלמרות כל הקשיים הכלכליים של מדינה חדשה, מי שרצה יכול היה להתקבל ללימודים וללמוד מקצוע. ההורים שלנו התאמצו מאוד שלא נרגיש מצוקה כלכלית וחברתית.

קריירה

לאחר נישואיי לימדתי את מקצוע האופנה בבית ספר תיכון  במשך 20 שנה. בשנת 1991, כאשר הגיעו תלמידים מרוסיה בתוכנית "נעלה" לימדתי עברית עוד 20 שנה בחוות הנוער הציוני, משם יצאתי לגמלאות.

החיים בפנסיה

כיום אני נהנית מהפנסיה, נמצאת הרבה עם הנכדים שלי, שזה הכי כיף, מתאמנת, פותרת סודוקו ותשבצים וברוך השם יש לי משפחה לתפארת – ארבעה ילדים והרבה נכדים.

המסר שלי לדור הצעיר

לא לוותר על חלומות, ללמוד, לקבל מקצוע וליהנות מחברים ומשפחה.

הזוית האישית

טוהר: היה לי ולסבתא שלי מאוד כיף לעבוד ביחד. אהבתי את זה שהיא שיתפה אותי בסיפור חייה, ודרך הסיפור הרגשתי שאני יותר מחוברת לסבתא. סבתא נתנה לי עצות שאני אלך אחרי החלומות שלי ושאין דבר שאי אפשר להשיג אם רוצים! (הכל אפשרי אם רוצים). ביליתי איתה שעות רבות והיה לי ממש כיף.

אני מאחלת לסבתי: בריאות, אושר ושמחה, שלא תוותרי אף פעם. שתמיד נהיה קרובות אחת לשנייה ושנמשיך לדבר מלא מלא על הכל. שתמיד נצחק ביחד ונספר אחת לשנייה כל מה שעובר עלינו. שתלמדי אותי הרבה מחכמת החיים שלך. שתמיד תהיה מאושרת. שכל מה שתרצי תשיגי ושתמשיכי לספר לי סיפורים, אם זה עלייך או על הילדות שלך או על המשפחה או חברות. אני אוהבת אותך סבתא מאוד מאוד !! ❤

סבתא ג'קלין: אני מאחלת לטוהר נכדתי היקרה הרבה בריאות, אושר, הגשמת משאלות ושנהיה כל הזמן אחת בשביל השנייה. שתמיד אהיה אוזן קשבת לסיפורים ולדברים שטוהר עוברת בחיים. אם אפשר אייעץ לה מנסיון החיים שלי ושכל החיים תלך בדרך הטובה ותדע שתמיד אהיה בשבילה. אוהבת אותה מאוד מאוד ❤

תודה רבה לנכדתי טוהר כהן האהובה והמקסימה שנתנה לי הזדמנות לספר את סיפור ילדותי ולשתף אתכם בסיפור שלי.

מילון

זה טוב
סבתא אישה מאוד אופטימית ועל כל דבר היא אומרת "זה טוב".

נגבה אונייה
"נגבה" הייתה אוניית הנוסעים השנייה שנרכשה על ידי חברת הספנות הישראלית צים, ומשימתה העיקרית הייתה הבאתם ארצה של מאות עולים ופליטים, בשנותיה הראשונות של המדינה. (וויקיפדיה)

ציטוטים

”למרות כל הקשיים הכלכליים של מדינה חדשה מי שרצה יכול היה להתקבל ולקבל מקצוע“

הקשר הרב דורי