מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הסבתא הגאה בנכדיה

סבתא ואני
סבתא וסבא של ז"ל בצעירותם
סבתא שלי אוהבת את נכדיה ומאוד גאה בשירות הצבאי של נכדה הבכור

תיעוד הסיפור של סבתא אסתר וקנין

שמי ליאל אור משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי, אסתר ומתעד את סיפורה: סבתא אסתר נקראה כך על שם סבתא שלה מצד אמא. שם משפחה וקנין – מקור שם המשפחה הוא זריהן, הוא שונה אחרי החתונה. היא נולדה בתאריך 8/8/1947, במרוקו בעיר קזבלנקה ביבשת אפריקה. הם היו 4 בנים ו-4 בנות והיא הייתה הבת הרביעית במשפחה.

עד גיל שבע היא גדלה במרוקו בקזבלנקה. בילדותה היא דיברה במרוקאית ובצרפתית. היא זוכרת את שיר הילדות האהוב עליה: "עמרי ממינשק יממא" בשפה מרוקאית, היא לא שרה אבל היא אוהבת לשמוע אותו.

משחקי הילדות שלה היו 5 אבנים וחבל. היא אהבה לשחק אותם בבית ספר ועם חברים היא גם אהבה להכין בובות. היא למדה בבית ספר יסודי בבית ספר חוני בחצור הגלילית. היא עבדה במעונות ואז היא עברה לעבוד בגני ילדים, היא עבדה לעבוד עם ילדים ולראות מקרוב את ההתפתחות שלהם.

היא עלתה לארץ בשנת 1955 בחודש פברואר, היא הייתה בת שבע, כשהיא עלתה לארץ. היא התחתנה בתאריך 1968 23.8 כהיא הייתה בת 19. החתונה הייתה בחצור. בנה הבכור נולד בתאריך 23.8.70.

היא לא שירתה בצבא ולא השתתפה במלחמות, אבל היא כן חוותה את כל המלחמות בארץ החל ממלחמת סיני.

יש לה שלושה בנים ושתי בנות. יש לה 16 נכדים. שני בנים גרים בארצות הברית במיאמי ושם יש לה 7 נכדים שגרים שם. נכדה הבכור כעת משרת בצבא ביחידת עוקץ.

השיר שסבתא אוהבת – שר מייק קרוצ'י "עומרי מנסק יא מאמא"

 

הזוית האישית

ליאל אור הר ציון: נהניתי מאוד במפגשים עם סבתא ולמדתי עליה המון דברים שלא ידעתי על החיים שלה. אני רוצה לאחל לסבתא שלי שתחייה עוד שנים רבות ותהיה בריאה.

מילון

קוסקוס
מאכל מרוקאי

ציטוטים

”"תאכלו, תאכלו כדי שתגדלו"“

הקשר הרב דורי