מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנצחה לזכרו של סבא צבי שחר ז"ל

סבי צבי שחר ז"ל
סבי צבי שחר ז"ל
1927-2010

סבא כאיש מחשבים  

IBM הייתה חברת המחשבים הגדולה בישראל, שיצרה את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. סבי היה ממייסדי IBM בארץ ועבד בחברה למעלה מ- 25 שנה. הוא התחיל מהבסיס ובהדרגה טיפס עד לצמרת. בין היתר ניהל את חטיבת לשכות השירות וחטיבת הביטחון. חטיבתו התקינה את המחשב הגדול הראשון למחסנים של אגד ולאחר מכן מכרה אותו לצה"ל. כמנהל היה משקיע בעובדיו. כאשר היו תקלות בלילה וצוותים נשלחו לתיקון, סבתי הייתה מכינה אוכל וסבא היה נוסע להביא לטכנאים. החברה תגמלה יפה את עובדיה אך גם הציבה דרישות גבוהות ממנהליה. סבא היה מתחיל את יום עבודתו מוקדם בבוקר ליד שולחן האוכל, וכשרוב האנשים רק התחילו לעבוד, סבא כבר היה בעיצומו של יום העבודה. כדרך לתמרץ את המנהלים ולעודד תחרות היו נקבעים בתחילת כל שנה יעדים, ובסוף השנה מי שעמד בהם קיבל פרסים, בעיקר טיולים בעולם. סבא, שהיה עובד חרוץ, עמד ביעדים וכך טיילו סבא וסבתא ברחבי העולם במקומות אקזוטיים.

סבא לאחר יציאתו לפנסיה

סבתי היא אישה מאוד יצירתית, היא ציירת ופסלת. כשסבי יצא לפנסיה, החלה הפריצה הגדולה של סבתי כפסלת. סבא הקדיש מאמצים רבים לקדם את המשאלה של סבתא להיות אמנית מוכרת. יחד הם פרצו במאמצי שיווק בכל החזיתות – תערוכות, בית פתוח, קטלוגים, גלויות ועוד. לקראת כל תערוכה, סבא היה מכין שלטים ובהם שמות הפסלים ובנה אסטרטגיה שיווקית מול הלקוחות. המאמצים הצליחו בזכות שניהם. סבתא הציגה בתערוכות, זכתה בפרסים, ומכרה פסלים רבים. סבי היה מושקע מאוד בהגשמת החלום של סבתא להיות פסלת פעילה ומוערכת.

אני אישית לא זכית להכיר את סבא לזמן רב (הוא נפטר כשהייתי בת 2.5) אבל בני משפחתנו מספרים שהיה אדם מאוד חכם, בעל חוש הומור, אופטימי, צנוע ורחב לב. נתן מעצמו לכולם ללא גבול, ותמיד דאג שלכל אחד במשפחה יהיה טוב.

סבא יקר, יהיה זכרך ברוך.

הזוית האישית

עבודה זו לזכרו של סבא.

מילון

הנצחה
הנצחה היא פעולה שמטרתה לשמר את זכרם של אירוע, אישיות או קבוצת אנשים.

ציטוטים

”אין מצב לאחר ייאוש, יש אנשים שהתייאשו מהמצב" (צבי שחר ז"ל)“

הקשר הרב דורי