מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנס של סבא ישראל – יצחקי ישראל

סבא ישראל
סבא רבא אברהם
בעת סיור המחלקה ברחבי חברון הערבית נזרקו בקבוקי תבערה וכל הג'יפ בער באש

הנכדה שירה יצחקי מתעדת את סיפורו של סבא ישראל יצחקי במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית ספר שלהבות חב"ד גדרה.

סבא ישראל נולד עם העלייה לארץ בשנת 1948 וגדל במעברה בכפר סבא. ההורים של סבא עלו לישראל מתימן בשנת 1948, יחד איתם הגיעו עוד רבים מיהודי תימן במבצע שכונה "מרבד הקסמים".  בשלב הנערות עבר סבא לגור בקיבוץ חילוני, בעקבות המצב הכלכלי הקשה  במשפחה.

עיסוק

סבא למד ספורט במכון וינגייט, והוכשר להיות מורה לכדור יד לנשים. הוא זכה עם קבוצתו באליפות המדינה. לאחר  מספר שנים הוא עזב את המקצוע, ולמד מגיסו את מקצוע השרברבות.

שירות צבאי

בשירותו הצבאי היה סבא ישראל בחיל התותחנים. בשנת 1985 סבא היה בשירות מילואים באזור חברון, במקום שהיה קצת מסוכן מבחינה ביטחונית. בערב התקשר סבא הביתה להודיע שהכול בסדר, ושהוא בסדר למרות כל השמועות שיש. למחרת בבוקר, בעת הסיור של המחלקה בה שירת ברחבי חברון הערבית. נזרקו עליהם בקבוקי תבערה, כל הג'יפ שהם היו עליו בער באש. מקרה זה היה מסוכן מאוד ומפחיד. משפחתו, בשלב זה, לא ידעה על כך דבר.

לאחר כמה ימים שחררו את המחלקה לביקור בבית. אבא שלי מספר לי, שהוא יצא לקראת סבא ישראל לקבל את פניו, לאחר ימים רבים שסבא היה בצבא ונעדר מהבית. סבא ישראל נפל על אבי בבכי חנוק, אבי לא הבין למה סבא בוכה ללא הפסקה ושאל את סבא מה פשר הבכי. הם נכנסו הביתה וסבא סיפר להם את שאירע, ושהוא מאוד פחד שהגרוע מכל קורה, שהוא לא יוכל לראות אותם יותר…  הרגעים האלו היו מרגשים ומפחידים ממש.

סבא בעת שירותו הצבאי

תמונה 1

חפץ מיוחד העובר מדור לדור במשפחה

חפץ מיוחד שעבר אצלנו מדור לדור, הם התפילין של הסבא של הסבא שלי, שהיה רב גדול, שוחט, מוהל ורב קהילה בתימן. כיום התפילין הללו נמצאות אצל אבא שלי והן בנות כ-150 שנה.

מסר מסבא: לשמור על הבריאות ועל המורשת היפה שלנו.

התפילין של סבא רבא

תמונה 2

הזוית האישית

שירה: תודה על הסיפור, תודה לה' על הניסים. מאחלת לך סבא הרבה בריאות ונחת.

מילון

חייתי ועומרי ונכסי תיתין
הסבר: חיים שלי והאוויר לנשימה שלי.

חייאת' גאלבי
אהבת חיי.

שרברבות
שרברבות הוא שם כולל למקצוע העוסק בזרימת נוזלים מוסדרת בתוך מבנה ולמערכות המיועדות להעברת נוזלים עבור מגוון רחב של שימושים. בעל המקצוע העוסק בשרברבות הוא השרברב.

ציטוטים

”האחדות והאהבה בין האחים הם הדברים החשובים. בכל מצב לא להיפרד, ותמיד לעזור זה לזה “

הקשר הרב דורי