מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנס של דוד אהרון דוד

אני והדוד שלי אהרון
אהרון בצעירותו
הטיל שכמעט הרג את הדוד שלי

שמי דניאל חיים בן שמעון , השתתפתי בתוכנית הקשר הרב דורי בחט"ב עלייה שנייה בעכו,  ובחרתי לתעד את סיפורו של הדוד שלי – אהרון דוד.

אהרון, נולד בחיפה בשכונת שפרינצק בשנת 1969 למשפחה מרובת ילדים שש בנות וארבעה בנים.

קריית שפרינצק היא שכונה במערב חיפה. השכונה ממוקמת לרגלי המורדות המערביים של הכרמל, בין שכונת כרמל צרפתי לבין שער העלייה וחוף הים התיכון, ובין נווה דוד ועין הים. השכונה נקראה על שמו של יוסף שפרינצק, יושב ראש הכנסת הראשון. (ויקיפדיה).

משפחתו גדלה בעוני ולכן אהרון ושאר האחים היו צריכים לעבוד ולעזור בפרנסת הבית, לפני שאהרון התגייס, הוא עסק בנגרות -תחום שמאוד אהב ושהעניק לו מקצוע לחיים. נגרות היא מקצוע עיבוד עץ ומוצריו לכדי מוצרים לתועלת האדם: רהיטים, כלים, פיגומים, בתים וכדומה. העבודות נעשות בעזרת כלי עבודה כמו פטיש, מסור, אזמל ומקצועה. אדם העוסק בנגרות נקרא נגר. נגרות בתקופת ימי הביניים ותקופת הרנסאנס הייתה מקצוע נבחר בעל חשיבות רבה שדרש כוח גופני וידיים חזקות ומפותחות לחיתוך העץ ולעיבודו. (ויקיפדיה)

לאחר שחררו מהצבא, התחיל דודי אהרון לעבוד ברכבת ישראל, ועבד שם אף בזמן מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. מלחמת לבנון השנייה התנהלה בין ישראל לחיזבאללה בקיץ 2006 בלבנון ובצפון ישראל. המלחמה נפתחה בשם מבצע שכר הולם עקב חטיפתם של שני חיילי צה"ל אלדד רגב ואהוד גולווסר שלאחר מכן שונה לשם מבצע שינוי כיוון, אולם לאחר סיומה נקבע שמה למלחמת לבנון השנייה. בלבנון מכונה המלחמה מלחמת 34 הימים או מלחמת יולי. (ויקיפדיה).

במלחמה זו, אהרון עבד במוסך הקטרים בחיפה, ויום אחד הוא היה צריך לעלות למשמרת בוקר, כאשר באופן מקרי לחלוטין הוא החליף למשמרת ערב, ובמשמרת הבוקר באותו יום, המשמרת שבה היה אמור לעבוד, קרה אסון רב נפגעים. היתה נפילה של מעל עשר רקטות אשר פגעו במוסך הקטרים אשר בו אהרון עבד. אסון מוסך הרכבת בחיפה אירע ב-16 ביולי 2006 בראשית מלחמת לבנון השנייה ובו נהרגו שמונה עובדי מוסך הרכבת בחיפה, בהתפוצצות טיל שנורה מלבנון. (ויקיפדיה).

באותו אסון, דודי אהרון איבד שמונה חברים, אשר איתם עבד במהלך השנים, אחד מהם היה חברו הטוב, שהחליף עמו את המשמרת, אשר כתוצאה מכך הוא ניצל מהאסון.

הזווית האישית

דניאל – חיים: העבודה גרמה לי להכיר את סיפור הנס הפרטי של הדוד שלי, ושל משפחתי כולה.

מילון

קטיושה
סוג של טילים, אשר נורו על מדינת ישראל בזמן מלחמת לבנון השנייה.

ציטוטים

”בזכות בקשתו של חברי להחליף משמרת, חיי ניצלו- בנס“

הקשר הרב דורי