מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"המתנות שקיבלתי מהרבי"- סבתא שינדי וילהלם

סבתא שיינדי ונכדתה מוסי
הסידור היקר שקיבלתי מהרבי
כל המשפחה נכנסה לחדרו של הרבי ליחידות. עד היום אני זוכרת בהתרגשות רבה הרגעים הקדושים הללו!

שמי מוסי וילהלם. זכיתי השנה להשתתף בתוכנית קשר הרב דורי, לשוחח ולראיין את סבתא שלי, שיינדי וילהלם, שסיפרה לי על שנות ילדותה, בין השאר סיפרה לי סבתא גם על מתנה מיוחדת שקיבלה מהרבי, אביא בפניכם את סיפורה!

סבתי שיינדי נולדה בירושלים בשנת תשכ"ב להוריה משפחת בלוי.

סבתא מספרת:

השנה היא שנת "הקהל", ולכן אתמקד בסיפורי בחוויה הקשורה לשנה זו.

הקשר המשפחתי שלנו לרבי מליובאוויטש ולתנועת חב"ד החל בנעוריו של אבי שיחי' (סבא רבא של מוסי שתחי') הרה"ח ר' טוביה בלוי, לאחר שחיפש את דרכו בעבודת ה' והגיע לדרך חב"ד.

ארבע שנים לאחר נישואיהם לא זכו הורי לילדים, והרופאים אף יאשו אותם מכך… אבל בזכות ברכתו של הרבי הם זכו לחמישה ילדים, שאני האמצעית ביניהם – נולדתי בשנת תשכ"ב. כך גדלנו מילדות בתודעה שאנחנו "ילדים של הרבי".

במהלך שנות ילדותינו זכה אבי מספר פעמים לנסוע לניו יורק להסתופף בצילו של הרבי, ותמיד רצה לזכות להביא אליו גם אותנו, את ילדיו שנולדו מברכתו. אך הנסיעה בשנים אלו, במיוחד למשפחה שלימה (שבע נפשות ב"ה) הייתה מורכבת ויקרה מאוד!

בחודש תשרי בשנת תשל"ג, כשאבי היה אצל הרבי ביחידות, הוא פנה אל הרבי ואמר, שבשנה הבאה תהיה שנת "הקהל" (שבה היה נהוג, בזמן בית המקדש, שכל עם ישראל מתקהל יחד, המלך קורא בפני העם מתוך ספר התורה ומחזק אותם ביראת שמים) והוא מבקש את ברכתו של הרבי, שיזכה להביא את משפחתו להתקהל בצילו של הרבי, והרבי בירך!

אכן, כשנה לאחר מכן, לקראת חודש תשרי של שנת תשל"ד, זכינו לנסוע כל משפחתינו אל הרבי. נסיעה של ילדים אל הרבי, ובפרט של משפחה שלימה… הייתה דבר נדיר ביותר…

ההכנות לקראת הנסיעה היו מלאות בהתרגשות רבה, אפילו הלכנו במיוחד לצלם שיצלם אותנו בתמונה משפחתית, כדי להביאה אל הרבי ולהשאירה לו למזכרת…

במהלך כל החודש התארחנו בביתם של המזכיר החשוב של הרבי הרה"ח ר' לייבל גרונר ז"ל ורעייתו המיוחדת שתחי', שפתחו בפנינו את ביתם בלב רחב וביחס מיוחד! תמיד אנו זוכרים להם את זאת לטובה! השתתפנו בכל התפילות ובכל ההתוועדויות של הרבי – הורינו טרחו במסירות רבה לקחת אותנו בכל עת, גם בשעות מאוחרות של הלילה, כדי שנספוג מקדושתו של הרבי ומהאווירה המיוחדת.

בסיומו של החודש הגיע רגע השיא:

נכנסנו כל משפחתנו ביחד לחדרו של הרבי ליחידות. עד היום אני זוכרת בהתרגשות רבה את הרגעים הקדושים הללו! הרבי התעניין בכל אחד ואחת מאיתנו הילדים – במעשינו ובלימודינו והעניק באופן אישי מידו הקדושה: לכל אחד מהבנים ספר התניא ולכל אחת מהבנות סידור.

את הסידור היקר הזה אני שומרת מכל משמר עד היום!

בתחילה השתמשתי בו לתפילותיי יום יום, לא יכולתי להפרד ממנו… אבל עם השנים הוא החל להתבלות…

לרגל יום הולדת החמישים לאו"יוט ילדי היקרים שיחי' כרכו לי אותו מחדש תוך שמירה על הכריכה המקורית, ומאז אני שומרת אותו לתפילות ייחודיות. התפילה מתוכו היא ממש עילאית ומרוממת… אני מרגישה גם אז יותר מחויבות ומשתדלת להתרכז ולכוון יותר.

הסידור היקר של סבתא אותו קיבלה מהרבי

תמונה 1

 

הזוית האישית

סבתא שיינדי: אני רוצה להודות למוסי תחי' נכדתי האהובה על ההזדמנות להיפגש, לשוחח, ליצור וליהנות יחד, ולברך אותה שתזכה להתפלל מתוך התרוממות ושיתקבלו תפילותיה. תודה גם למחנכת המשקיעה, לביה"ס ולכל מנהלי היוזמה החשובה.

מילון

הקהל
מצוות הַקְהֵל הינה מצווה שהייתה נהוגה בזמן שבית המקדש היה קיים. במוצאי השנה השביעית, שנת השמיטה, התקיים מעמד "הקהל" בבית המקדש בהשתתפות כל עם ישראל, בו היה המלך קורא בתורה פרשיות המעוררות את יראת ה' וקיום המצוות. גם בימינו קיימת מצות הקהל במובנה הרוחני, הרבי הכריז על "מבצע הקהל" וביאר שגם כיום תפקידו של כל יהודי (בעיקר בשנת הקהל) להקהיל יהודים ולעורר אותם בתורה ומצוות, וכהכנה לקיום הייעוד "קהל גדול ישובו הנה" בגאולה האמיתית והשלימה.

יחידות
יחידות הוא מושג בחסידות שפירושו פגישה פרטית עם הרבי. החסיד נכנס לחדרו הפרטי של הרבי ומקבל הוראות אישיות לעבודת השם שלו ותשובות לשאלותיו.

ציטוטים

”את הסידור היקר אני שומרת מכל משמר עד היום! התפילה מתוכו היא ממש עילאית ומרוממת...“

הקשר הרב דורי