מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המשפחה שלי – מזאכו שבעירק לירושלים

אני ודוד דניאל בפארק חבלים
דוד דניאל עם סבתא גמילה יפה
דניאל שאול וילדותו בירושלים

שמי דניאל (דני) שאול ואני קרוי על שמו של סבא שלי, דניאל מהגר, שהוא אבא של אבא שלי. סבא שלי נקרא גם "סבא דניאל". בעבר היה נהוג לקרוא שמות על שם הסבא, כדי לתת כבוד.

ההורים שלי היו אבא שלמה שנולד בעיראק בעיר זאכו, שבה היו הרבה כורדים. סבא שלנו היה בעל חנות בזאכו והם היו משפחה עשירה. אמא שלי, גמילה-יפה, נולדה בבגדד למשפחה כורדית שהיגרה מהחלק הטורקי. סבא שלמה עלה לישראל בגיל צעיר ללא ההורים. אימא גמילה סיפרה שהערבים היו מתנכלים אליהם בגלל יהדותם.

ילדותי

נולדתי וגדלתי בשכונה בשם קטמונים בדרום ירושלים. זו הייתה שכונה בה כולם הכירו את כולם והיו כמו משפחה. אני נולדתי אחרי שש בנות וכולם שמחו עם משפחתי וחגגו את האירוע אל תוך הלילה.

למדתי בבית הספר היסודי בירושלים לוריא, בתוכנית אינטגרציה שבה אנשים משכונות פחות טובות למדו יחד עם ילדים משכונות טובות יותר. בית הספר התיכון שלי נקרא דנמרק. משחקים בהם שיחקנו היו קלאס, חבל, תופסת, חמש אבנים. כל ילדיי השכונה נפגשנו בכביש בשכונה ושיחקנו יחד.

עם אמי בילדותי

תמונה 1

כשהייתי בכיתה ז' הייתי בגדנ"ע אוויר, מסגרת של חיל האוויר בה למדו על מטוסים וטיסנים. הייתה לנו גם קייטנה בבסיס צבאי.

שירות צבאי

הייתי בחיל האוויר כי למדתי אחרי התיכון במשך שנתיים נוספות כדי להיות הנדסאי אלקטרוניקה. שירתי חמש שנים בחיל האוויר, מתוכן שתי שנים בשירות קבע. בהמשך למדתי הנסה וכיום אני מהנדס אלקטרוניקה.

משפחתי ונישואיי

את אישתי הכרתי בריאיון עבודה: היא ראיינה אותי ובסוף לא התקבלתי לעבודה, אבל לימים נפגשנו והתחתנו. יש לנו שלושה ילדים, מתוכם בת אחת כרגע נמצאת במכינה קדם צבאית. ישנם חגים בהם אנו חוגגים יחד רוב האחים והאחיות וגם יוצאים יחד לחופשות.

חפץ מיוחד שירשתי מהמשפחה הוא החנוכייה מאבא ואימא שלי, שבה אני ובני ביתי מדליקים בכל חנוכה את הנרות.

תחביביי הם לטייל בארץ ולרכוב על אופניים יחד עם בני אביתר.

הזוית האישית

אביהו המתעד: תודה רבה לדוד שלי דני על סיפורו היפה, שמחתי לתעד אותו במאגר המורשת.

מילון

גדנע אויר
גדנ"ע אוויר הוא ארגון של חיל האוויר הישראלי, שמטרתו לקרב בני נוער לנושאי תעופה וחיל האוויר. הגדנ"ע הוקם בשנת 1950 תחת השם "גדודי נוער תעופתיים", ופועל עד היום, אם כי במסגרת אחרת. (ויקיפדיה)

זאכו
זאכו היא עיר במחוז דהוכ שבכורדיסטן העיראקית. זאכו נמצאת סמוך למעבר הגבול העיקרי בין עיראק לטורקיה. נכון ל-1 ביולי 2018 אוכלוסייתה מונה 211,964 בני אדם, רובם כורדים ואשורים. אתר מפורסם בעיר הוא הגשר העתיק "דלאל" (שלא ידוע באיזו תקופה הוקם) על נהר חבור, יובל של החידקל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני קרוי על שם סבא דניאל, בעבר היה נהוג לקרוא שמות על שם הסבא כדי לתת כבוד“

”את אישתי הכרתי בריאיון עבודה: היא ראיינה אותי ובסוף לא התקבלתי לעבודה, אבל לימים נפגשנו והתחתנו“

הקשר הרב דורי