מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המשמעות בחינוך והוראה – סבתא אורית קדוש

סבתא אורית ונועה בארוחת שישי עם המשפחה
בילוי עם סבתא בגיל שמונה
חצר ילדותה של סבתא אורית והמשך קורותיה בחיים הבוגרים

שמי נועה, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרת אני מתעדת את סבתי מצד אבי, אורית קדוש, ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת.

סבתא אורית נולדה בישראל בפתח תקווה בבית חולים השרון בדצמבר 1961 להורים שעלו לארץ ישראל מעיראק, הם עלו כחברי התנועה הציונית שם והשתכנו בקיבוץ בצפון. לימים הוריה עברו לפתח תקווה לשכונת מפ"ם.

שם נעוריה של סבתא היה אורית הלל. סבתא היא בת הזקונים לשני אחים (אח ואחות). בילדותה סבתא גרה בבית פרטי ובחצר היו עצי פרי רבים פירות הדר, שסק, גויאבות ופרחים וצמחים רבים. לסבתא בבית הוריה היתה כלבת פודל יפה שמאוד אהבה בשם "ליידי" כמו כן, סבא רבא אהב מאוד חיות והיה מביא לעיתים אוגר, או ארנב, לשמחת האחים. המשפחה המורחבת של סבא רבא עברו מעיראק לאנגליה ונשמר איתם קשר הדוק עד היום.

סבתא היתה מאוד פעילה חברתית, חברה בתנועת נוער "השומר הצעיר" וכן בחוגי ספורט, היא אהבה שחייה, התעמלות קרקע ושיעורי אנגלית. סבתא למדה בבית הספר היסודי עד כיתה ח' ומשם עברה לתיכון. סבתא נהנתה משנות הלימודים מיסודי ועד תיכון. סבתא רכשה חברים בתיכון שהיא בקשר עם חלקם עד היום.

סבתא התגייסה לצבא ושירתה בחיל התותחנים בניהול לשכת מפקד האגד הארטילרי בבקעה. במסגרת הצבא סבתא השתתפה בתרגילים צבאיים רבים במקומות שונים בארץ: בבקעת הירדן, בצפון ובסיני. סבתא הכירה את סבא בזמן השירות הצבאי ומאז שנפגשו הם ביחד והקימו משפחה לתפארת.

סבתא השתחררה מהצבא והתחילה ללמוד הוראה בהתמחות אנגלית. בסיום לימודיה החלה ללמד אנגלית. סבתא לימדה בבתי ספר שונים במשך 33 שנים עד פרישתה לגמלאות. סבתא אהבה מאוד את העבודה בבית הספר. תמיד הרגישה שחינוך והוראה הם עבודה משמעותית. לסבתא היה קשר נפלא עם תלמידיה לאורך כל השנים.

סבתא כיום גמלאית מאוד פעילה בחוגים רבים טיולים, צילום, ספורט ועוד.

הזוית האישית

נועה הנכדה המתעדת: אני אוהבת מאוד לבלות עם סבתא אורית. אנחנו נפגשים בערבי שבת לארוחות משפחתיות, יוצאים לטיולים משותפים במהלך השבוע, נהניתי לגלות על סיפורי הילדות של סבתא שלי ואני מקווה שיצא לי לשמוע עוד סיפורים נפלאים.

מילון

אולה (בספרדית)
שלום.

גויאבה
גויאבה היא סוג של צמח ממשפחת ההדסיים, המונה כ-100 מינים של שיחים טרופיים וסובטרופיים ועצים קטנים, ובהם: גויאבת התפוח, גויאבת ההר, גויאבת התות, וגויאבת קוסטה ריקה. צמחי הגויאבה גדלים בעיקר באיים הקאריביים, באמריקה המרכזית ובצפון אמריקה הדרומית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תהיי פתוחה ללמידה ותעזי להגשים את עצמך “

הקשר הרב דורי