מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המצאות ששינו לנו את החיים

תמונה שלי ושל נעמה נכדתי האהובה.
תמונה של המשפחה ברקע טלוויזיה של פעם.
לגדל ילדים באופן קל יותר

היו מספר דברים ששינו לנו את החיים כך שהחיים הפכו להיות נוחים יותר ומהנים יותר, להלן מספר דוגמאות:

הרגלי הצפייה שלנו בטלווזיה

הטלוויזיה – שידורי הטלוויזיה התחילו בתחילת שנות השבעים. בהתחלה שידורי הטלוויזיה היו בשחור לבן. לאחר מכן הגיעה טלוויזיה בצבע. אז היו בעיקר חדשות וקצת תכניות (גם תכניות לילדים) בעיקר נעזרתי בטלוויזיה בכדי להעסיק את הילדים, כך בזמן שראו טלוויזיה היה לי זמן לעשות הרבה דברים בבית. באותם ימים הטלוויזיה הייתה גדולה מאד ויקרה מאד ולא דקה ויחסית לא יקרה כמו היום.

בנוסף היה תשלום אגרה לא היו כל כך הרבה ערוצים כמו שיש היום, היה רק ערוץ אחד. לפני הטלוויזיה היינו מבלים יותר זמן עם הילדים, למשל: בגני שעשועים, ומשחקים איתם.

עם הזמן ראינו טלוויזיה הרבה יותר – והתרגלנו לראות בטלוויזיה סרטים, סדרות, ועוד הרבה תכניות והיום אפשר לומר שהטלוויזיה השתלטה על חיינו.

חיתולי תינוקות

חיתולים – כשנולדו הבנות שלי היו רק חיתולים מבד לשימוש רב פעמי. חיתולים אלה לא היו נוחים לשימוש. שמעתי מחברות על החיתולים החד פעמיים במקום רב פעמיים אבל חיתולים חד פעמיים באותה תקופה היו רק בחו"ל ולא היו בארץ. אני התחלתי להשתמש בחיתולים חד פעמיים רק בשנות השמונים כשנולדה שני.

מאז שהתחלתי להשתמש בחיתולים חד פעמיים, היו הרבה פחות כביסות, פחות עבודה והיה הרבה יותר קל להשתמש בזה כשיצאנו לפעילויות מחוץ לבית. התרגלנו מהר מאוד לחיתולים אלה (כמו לכל דבר טוב). היום אני לא מבינה איך אפשר היה לגדל ילדים בלי חיתולים חד פעמיים.

טלפון נייד

טלפון נייד – המצאה שממש שינתה את חיי ואת חיי כולם. היה משמח אותי מאוד אם הטלפון הנייד היה מגיע הרבה קודם כשהבנות שלי היו קטנות מבחינת היכולת שלי להיות איתן בקשר צמוד יותר וגם אם הייתה לי איזה שהיא בעיה, לדוגמא:

כשפעם לקחתי את שני הבת הקטנה שלי לרופא ביום גשום ולא מצאתי חנייה, לכן חניתי על המדרכה. בסיום הביקור אצל הרופא גיליתי שסנדלו לי את האוטו אז הייתי צריכה לחזור לרופא ולהתקשר לסבא כדי שיבוא לעזור לי. אם אז היה לי טלפון נייד היה לי הרבה יותר פשוט להזעיק לי עזרה וגם הטלפון הנייד נותן לנו ביטחון שאם אנחנו נתקעים במצבים בעיתיים קל לנו יותר להזעיק עזרה.

הזוית האישית

נאווה: היה לי כיף גדול להשתתף בתכנית עם נעמה נכדתי, המפגשים נתנו לי זמן איכות איתה וזה היה מאוד חוויתי.

נעמה: היה לי ממש כיף להשתתף בתכנית עם סבתא שלי, זה הרגיש לי שאנחנו מאוד התקרבנו וזה נתן לנו זמן ביחד.

מילון

סינדלו לי את האוטו
שמו ברזל נעילה על הגלגל, המונע אפשרות נסיעה

ציטוטים

”כמה חשובות ההמצאות.“

הקשר הרב דורי