מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המסע של סבתא למזירה אהרונוב מטביליסי

סבתא למזירה ואמה
סבתא למזירה בילדותה
ילדותה של סבתא בברה"מ והמעבר לישראל

שמי למזירה אהרונוב, נולדתי בשנת 1966 בעיר טביליסי שבברית המועצות. אמי נולדה בשנת 1941 ואבא שלי בשנת 1939. בשנת 1963 הם התחתנו ונולדו להן שלוש בנות: אני ושתי אחיותיי. הוריי נולדו בטביליסי שבברית המועצות. נולדתי וגדלתי בשכונת חרפוך בעיר טבילסי.

למדתי בבית ספר מספר 72. למדתי שם בבית ספר יסודי ותיכון ולאחר מכן למדתי באוניברסיטה. היו לי הרבה חברים בשכונה ובבית ספר, שיחקנו בהרבה משחקים הזכורים לי לטובה, כגון: גומי, קלאס, תופסת, טניס. בתקופת ההתבגרות הייתי בתנועת הנוער בעיר שלי, הייתי מדריכה ואחראית שם על הצעירים. הייתה לנו תלבושת אחידה בתנועת הנוער והיינו חייבים להגיע עם התלבושת. לימדתי את הדור הצעיר שמגיע לתנועת הנוער ונהניתי מהפעילות.

בברה"מ לשם מקצוע למדתי רפואה (הייתי אחות מוסמכת), בשנת 1985 התחתנתי בברית המועצות. בשנת 1986 נולדה לי בת בשם רמונה, שנתיים לאחר מכן, בשנת 1988 נולדה לי בת נוספת בשם אילונה. עבדתי בתור אחות מוסמכת בבית חולים בעיר שלנו.

בשנת 1992 אני ובעלי עלינו לארץ יחד עם בנותינו. למדתי עברית באולפן בארץ והתחלתי לעבוד כאן.

יש לי כמה תחביבים, האהוב עליי הוא אפייה, אני מאוד אוהבת לאפות עוגות ועוגיות, אני מכינה עוגות מעוצבות לכל מי שחוגג יום הולדת או אירוע מיוחד במשפחתנו.

חפץ מיוחד העובר במשפחה

יש לי ספל עם ציורים מיוחדים שקיבלתי מסבתא שלי. הספל עובר אצלנו במשפחה מדור לדור, הוא עשוי בעבודת יד ויש רק אחד כזה בעולם. סבתא שלי קיבלה את הספל בירושה והעבירה אותו אליי.

הזוית האישית

עילי הנכד המתעד: נהניתי מאוד להפגש עם סבתא לשמוע את סיפור ילדותה ועלייתה לארץ, ובמיוחד על תהליך התאקלמותה בארץ.

סבתא למזירה: נהניתי מאוד לשבת עם נכדי ולספר לו לספר על עברי ועל שורשי משפחתנו.

מילון

תנועת נוער
ארגון של בני נוער העוסק בחינוך בלתי פורמלי.

טְבִּילִיסִי
טְבִּילִיסִי (בגאורגית: თბილისი) היא בירת גאורגיה והגדולה שבעריה. טביליסי היא המרכז התעשייתי, החברתי, הפיננסי והתרבותי החשוב ביותר בגאורגיה. העיר צומחת גם כדרך מעבר לצינור הנפט באקו-טביליסי-ג'ייהאן. היא נמצאת על צומת דרכים בין אירופה לאסיה ושוכנת על אחד מנתיבי דרך המשי ההיסטורית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מאוד אוהבת לאפות עוגות ועוגיות, אני מכינה עוגות מעוצבות לכל מי שחוגג יום הולדת“

הקשר הרב דורי