מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המסמך החשוב שהלך לאיבוד

מעלים את הסיפור אל המאגר
חט"ב אורט אפק
חתונה ביום שלג

 סבתא גלינה נולדה ב1951 ברוסיה, שהיתה אז עדיין ברית המועצות.

ברית המועצות הייתה למנהיגת הגוש המזרחי-סובייטי בעולם. היא הוקמה ב-30 בדצמבר 1922 בעקבות ניצחון הצבא האדום במלחמת האזרחים ברוסיה, כאיחוד בין רוסיה הסובייטית לרפובליקות הסובייטיות של עבר הקווקז, אוקראינה הסובייטית, ובלארוס הסובייטית, שהוקמו אף הן בזמן המלחמה, והתקיימה עד להתפרקותה הסופית ב-25 בדצמבר 1991.

סבתי התחתנה בשנת 1972 ועלתה לארץ כשכבר היתה נשואה והיתה לה משפחה משלה.

הסיפור של סבא וסבתא  הסיפור שאני רוצה לספר לכם קרה לפני כחמישים שנה, והוא עדיין מסופר במשפחה שלנו.

זהו סיפור על סבא וסבתא שלי, סיפור מאוד מצחיק שקרה ברגע הכי לא מתאים. זה קרה ב-23 בדצמבר 1972, זהו לא היה עוד יום רגיל, ‏אלא זה היה יום החתונה של סבי וסבתי. החתונה הייתה שמחה והיו בה המון אנשים, הגיעו הרבה מהחברים של סבא וסבתא, כל המשפחות משני הצדדים, וכמובן ההורים שלהם. באותו היום ירד שלג בכמויות גדולות.

לאחר החתונה הלכו סבא וסבתא שלי לחתום בעירייה, על מסמך שהם נשואים כחוק והם בעל ואישה. ‏כבר הזכרתי שבאותו היום היה שלג בכמות גדולה, וכשהם הלכו לחתום בדרך נפלו לסבא כל הטפסים לתוך השלג. כשהם הגיעו למקום שבו חותמים על המסמכים ומקבלים אישור על נישואיהם, הם גילו שנפלו להם כל הטפסים. סבא שלי רץ בבהלה חזרה למקום שבו עברו וחיפש את הטפסים, הטפסים שכבו על השלג ועדיין חיכו לו במקום. לאחר שנמצאו הטפסים הוקל להם, והם הלכו לחתום על הנשואים. ועד היום הם נשואים בעושר. השנה ב 23.12.2022 הם יחגגו את חתונת הזהב ,שזה אומר שהם נשואים כבר חמישים שנה.

וזהו הסיפור של סבא וסבתא שלי גלינה וזכר.

הזווית האישית

הנכד עידן וסבתא גלינה, השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי בבית ספר אורט אפק שבקרית ביאליק, בתשפ"ב 2022.

מילון

רוסיה
רוסיה היא מדינה חוצת יבשות המשתרעת על פני מזרח אירופה וצפון אסיה. זוהי המדינה הגדולה בעולם לפי שטח, המשתרעת על פני 17,125,191 קמ"ר (מתוכם כ-13 מיליון קמ"ר באסיה וכארבעה מיליוני קמ"ר באירופה), ומקיפה שמינית משטח היבשה של כדור הארץ. ויקיפדיה

ציטוטים

”מרוב התרגשות וקור, הם בכלל לא שמו לב שנפלו להם כל הטפסים לתוך השלג“

הקשר הרב דורי