מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המנהיגות של סבתא יפה שני

סבתא מטיילת
תוכנית הקשר הרב דורי
סבתא יפה רופאה מנהיגה

סבתא יפה נולדה ב1965 בקיבוץ גבת. גבַת הוא קיבוץ בעמק יזרעאל, השוכן כ-3 קילומטרים דרומית-מערבית למגדל העמק, בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק יזרעאל. הוא משתייך לבני המושבים.

סבתא מספרת על מנהיגות

היא למדה רפואה בבית חולים בעפולה, מרכז רפואי העמק הוא בית חולים הממוקם בין גבעת המורה לעפולה. בית החולים החל לפעול תחת אחריות קופת חולים כללית בשנת 1924 ונחנך במיקומו הנוכחי ב-20 במרץ 1930. מרכז רפואי העמק מספק מגוון רחב של שירותים, חדרי ניתוח משוכללים, יחידות טיפול נמרץ, מכונים ומעבדות. ויקיפדיה

היא הייתה מנהיגה מוצלחת בתחום הרפואה ובעבודה שלה, והביאה את השינוי שהיא מאוד רצתה. היא מאוד רוצה שהנכדים והילדים שלה יהיו מנהיגים מוצלחים. היא רוצה להיות מנהיגה גדולה כמו פרס ורבין, היא מאוד אוהבת את הדרך שלהם כמנהיגים.

היא חושבת שמנהיג טוב צריך להיות :

משפיע לטובה,

בעל כוח שיפוטי,

בעל ביטחון עצמי,

היא הצילה וטיפלה בהרבה אנשים, והיא אוהבת את העבודה שלה. כיום היא עובדת בחיפה בבית חולים רמב"ם.

רמב"ם – הקריה הרפואית לבריאות האדם, הידוע גם בשם "המרכז הרפואי רמב"ם" ובקצרה "רמב"ם", הוא המרכז הרפואי הגדול ביותר בצפונה של ישראל. רמב"ם הוא בית החולים השלישוני היחיד באזור. זהו בית חולים אוניברסיטאי, המקיים קשרים הדוקים עם הפקולטה לרפואה של הטכניון, ומשמש מתקן ההוראה הקלינית העיקרי של הפקולטה, ונקרא על שם רבי משה בן מימון   המכונה גם בראשי תיבות רמב"ם (בערבית מוכר כמוסא בן מימון או כאבן עבד אללה, ובלשונות אירופה כמיימונידיס) שהיה מגדולי הפוסקים בכל הדורות, מחשובי הפילוסופים בימי הביניים, איש אשכולות ורופא. הרמב"ם השפיע באופן משמעותי על תרבותו של העם היהודי ועל כן הוא אחד האישים החשובים והמוערכים ביותר ביהדות. ועליו נאמר "ממשה עד משה לא קם כמשה" הוא אף הוכתר בכינוי "הנשר הגדול".

הזווית האישית

נועם: אני מאוד נהנתי לשמוע את הסיפור על המנהיגות של סבתא שלי, כרופאה בבית חולים רמב"ם.

מילון

רמב"ם
הקריה הרפואית לבריאות האדם, הידוע גם בשם "המרכז הרפואי רמב"ם" ובקצרה "רמב"ם" ויקיפדיה

ציטוטים

”היא הצילה וטיפלה בהרבה אנשים, והיא אוהבת את העבודה שלה. כיום היא עובדת בחיפה בבית חולים רמב"ם“

הקשר הרב דורי