מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

המכונית והמונית – חמור ועגלה

סבא שמעון בחתונה עם סבתא אמירה
סבא וסבתא והנכדה תמר
סיפור על החמור מחמד "אפורי"

סבא שמעון מספר על ילדותו בגת-רימון

היי שמי שמעון אני גדלתי במושב גת-רימון למשפחה חקלאית עם משק חקלאי של פרדסים ולולי תרנגולות. בתקופת ילדותי לא היו מכוניות פרטיות למשפחות ואפילו לא היה טלפון בבית .הטלפון הייחודי של המושב היה בביתו של יו"ר הועד של המושב. שנדרשנו לשיחת טלפון היינו דרוכים להגיע ולחכות בתור לאותו טלפון ייחודי של כל משפחות המושב.

אמצעי התחבורה לשטחי החקלאות מהבית היו החמור והעגלה. אמצעי תחבורה זה שימש להובלה אבל גם להסעת בני המשפחה בתוך המושב ולעיתים אף לנסיעה למושבה הקרובה – פתח תקווה.

סבא וסבתא ביום חתונתם

תמונה 1

החמור עם הכינוי "אפורי" היה אהוב עלינו והיה גם גם חיית מחמד לילדי המשפחה וגם לחברים רבים. אבי יחיאל ז"ל היה מראשוני המשתלנים של הפרדסים בארץ. אמי רוחמה ז"ל הייתה הגננת המיתולוגית של המושב ולאחר מכן יו"ר ועד מושב גת רימון.

הזוית האישית

הנכדה תמר: "נהניתי מכל המפגשים בתכנית והיה לי כייף להעמיק בעברם של סבא וסבתא. אהבתי במיוחד שסבא וסבתא באו וראו את בית הספר שלי."

סבא וסבתא: "החוייה האישית שלנו הייתה קודם כל הנאה מאוד גדולה להכיר את בית הספר, את הכיתה, את החברים והחברות ואת הסבים והסבתות. נהנינו לספר את הסיפורים מתקופת הילדות והבגרות שלנו ובעיקר נהנינו שהילדים למדו את רוח התקופה הקודמת".

מילון

משתלנים
חקלאים העובדים במשתלה

ציטוטים

”נהנינו לספר את הסיפורים מתקופת הילדות והבגרות שלנו ובעיקר נהנינו שהילדים למדו את רוח התקופה הקודמת“

הקשר הרב דורי